دادگاه تجدید نظر استان تهران محکومیت جعفر ابراهیمی را عینا تائید کرد

جعفر ابراهیمی

دادگاه تجدیدنظر استان تهران با صدور دادنامه‌ای حکم صادره بدوی بر علیه جعفر ابراهیمی را عینا تائید کرد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز یکشنبه ۶ آذر ماه ۱۴۰۱، جعفر ابراهیمی، معلم و فعال صنفی فرهنگیان، محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین، از بابت پرونده قضایی دوم خود توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در مجموع به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع مطلع در تشریح این خبر گفت:”جعفر ابراهیمی دارای ۲ پرونده قضایی است که پرونده اول این فعال صنفی فرهنگیان در استان البرز و دومین پرونده هم در تهران است. اخیرا دادگاه تجدیدنظر استان تهران حکم صادره بدوی در پرونده دوم جعفر ابراهیمی را عینا تائید و به وکیل مدافع وی ابلاغ کرد.”

با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی و تجمعی جرائم بدون احتساب حکم پرونده اول جعفر ابراهیمی، تحمل ۴ سال حبس تعزیری برای این فعال صنفی فرهنگیان لازم به اجرا است.

لازم به ذکر است، جعفر ابراهیمی، در تاریخ ۱ آبان ماه ۱۴۰۱، از بابت دومین پرونده قضایی خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) به تحمل ۴ سال حبس تعزیری و به اتهام (تبلیغ علیه نظام) هم به ۱ سال حبس تعزیری و بعنوان مجازات تکمیلی به ۲ سال منع خروج از کشور و محرومیت از عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، اجتماعی محکوم شد.

همچنین، در تاریخ ۳مردادماه ۱۴۰۱، جعفر ابراهیمی، از سلول‌ انفرادی در بندهای ۲۴۰ و ۲۰۹ زندان اوین به اتاقهای چند نفره در بند ۲۰۹ منتقل شد و در تاریخ ۱۳ مردادماه ۱۴۰۱، در ملاقات کابینی با همسرش، خبر تمدید قرار بازداشت خود را اعلام کرد و در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۱، به اندرزگاه ۴ زندان اوین‌ منتقل شد.

جعفر ابراهیمی، در ساعات اولیه صبح ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران امنیتی، بازداشت و جهت بازجوئی به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شده بود.

این فعال صنفی فرهنگیان، از بابت پرونده اول خود، در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب کرج با اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (تشویش اذهان عمومی) و تحریک مردم به برگزاری تجمع اعتراضی،‌ پس از تبرئه از اتهام (تشویش اذهان عمومی)، با ۲ اتهام دیگر در مجموع به تحمل ۴ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. پرونده جعفر ابراهیمی در مرحله تجدیدنظرخواهی است.

در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه ای مدعی شد؛ سیسیل کوهلر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ نیروی کار فرانسه و همسر او جک‌ پاریس، به همراه آنیشا اسدالهی، کیوان مهتدی، رضا شهابی، حسن سعیدی، شعبان محمدی، رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، مسعود نیکخواه و اسکندر لطفی، در ارتباط بوده و در تلاش برای براندازی نظام با یکدیگر همکاری می کردند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید