خیرالله جویان، زندانی عقیدتی و از پیروان آئین یارسان از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شد

خیرالله جویان

خیرالله جویان، زندانی عقیدتی و از پیروان آئین یارسان پس از اتمام دوران حبس خود آزاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب کرمانشاه به یک ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ عصر روز یکشنبه شش آذر ماه ۱۴۰۱، خیرالله حق جویان، از اعضای مجمع مشورتی فعالان مدنی آئین یارسان، پس از سپری کردن حبس خود از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شد.

مجمع مشورتی یارسان، ضمن اعلام این خبر تشریح کرد:”خیرالله حق جویان، در حالی که چهاردهمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر می گذاشت عصر یکشنبه ۶ آذر ماه از زندان دیزل آباد استان کرمانشاه آزاد شد.”
لازم به ذکر است، خیرالله حق جویان، در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۴۰۱، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان دیزل آباد کرمانشاه منتقل شد.

این شهروند پیرو آئین یارسان، در تاریخ ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۵ دادگاه انقلاب شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه از بابت اتهامات(توهین به مقدسات) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۱۱ ماه حبس تعلیقی با طول مدت تعلیق ۵ ساله و ۱ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات خیرالله حق جویان در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ در شعبه ۵ دادگاه انقلاب شهرستان صحنه برگزار شده بود.

خیرالله حق جویان، در تاریخ ۷ تیرماه ۱۴۰۰، پس از احضار به شعبه بازپرسی دادسرای شهرستان صحنه و تفهیم اتهام بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهرستان و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با صدور وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به زندان دیزل آباد استان کرمانشاه منتقل و در تاریخ ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید