دادگاه انقلاب بوکان؛ جلسه رسیدگی به اتهام‌های مسعود کُردپور برگزار شد

مسعود کُردپور

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های مسعود کُردپور، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای در شعبه یک دادگاه انقلاب بوکان برگزار شد. او پیش‌تر به اخلال در نظم عمومی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، تفهیم اتهام شده بود

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی؛ روز چهارشنبه ۹ آذر ماه ۱۴۰۱، مسعود کُردپور، روزنامه‌نگار و سردبیر آژانس خبری موکریان، محبوس و بلاتکلیف در زندان مرکزی ارومیه، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان بوکان از توابع استان آذربایجان غربی بصورت آنلاین برگزار و دفاعیات متهم این پرونده اخذ شد.

براساس این گزارش، مسعود کُردپور در این جلسه دادرسی دفاعیات خود را از بابت دو اتهام (اخلال در نظم عمومی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) در جلسه دادرسی که بصورت آنلاین از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد به قاضی دادگاه ارائه کرد.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است:”مسعود کردپور در دفاع از اتهام (تبلیغ علیه نظام) بر علیه خود نیز تاکید کرد که ایرادات وارده در این زمینه را اساسا مبنی بر انجام فعالیت هایی مرتبط با حرفه خبرنگاری و در چارچوب قانون اساسی کشور می داند.”

لازم به ذکر است، پس از اتمام جلسه دادرسی وکیل مدافع مسعود کُردپور، از تامین وثیقه برای آزادی موکل خود تا اتمام مراحل دادرسی خبر داد و از قاضی دادگاه خواستار تبدیل قرار قضایی این روزنامه نگار از بازداشت به وثیقه شد.‌

مسعود کردپور، در ساعات پایانی ٢٩ شهریورماە ۱۴۰۱، در پی یورش نیروهای امنیتی به منزل وی در شهرستان بوکان از توابع استان آذربایجان غربی بازداشت و جهت بازجوئی به  این‌ استان در ارومیه منتقل شد.

این روزنامه نگار و فعال رسانه ای، چندی بعد از اتمام بازجویی ها و تفهیم اتهام سپس به زندان مرکزی ارومیه منتقل و در حال حاضر بطور بلاتکلیف به سر می برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید