افزایش نگرانی‌ها از تداوم بازداشت و بی‌خبری وضعیت رفیق سلیمی!

بی‌اطلاعی از سرنوشت رفیق سلیمی شهروند اهل سنندج، علی‌رغم گذشت ۵۰ روز از زمان دستگیری و احتمال شکنجه، نگرانی‌های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.

 

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  امروز سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه ۱۴۰۱، رفیق سلیمی شهروند اهل شهر سنندج، علی‌رغم گذشت ۵۰ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت نیروهای امنیتی و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

یک منبع نزدیک به خانواده سلیمی گفت: رفیق سلیمی بیمار و از مشکلات جسمی رنج می‌برد و نیاز به رسیدگی پزشکی و دسترسی روزانه و درمان دارد. بی‌اطلاعی از سرنوشت این شهروند و احتمال شکنجه وی، افزایش نگرانی‌های خانواده و نزدیکان وی را به همراه داشته است.

رفیق سلیمی و پسرش فواد سلیمی روز دوشنبه ۷ آذرماه 1401،  توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج در محل کار فواد سلیمی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
فواد سلیمی روز یک‌شنبه ۱۸ دی‌ماه 1401،  با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. این زندان در طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده محروم بود.

به گفته یک منبع نزدیک رفیق و فواد سلیمی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به شدت مورد شکنجه روحی و فیزیکی نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید