نامه جمعی از زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان اوین درباره مردم زلزله‌زده خوی!

مردم گرفتار حکمرانی ناکارآمد هستند!

مردم عزیز ایران حال شهرستان خوی خوب نیست. بخش‌هایی از آن هفته‌ها تحت تأثیر زلزله‌های متعدد و از هشتم بهمن‌ماه ۱۴۰۱ کل شهرستان با جمعیت ۳۵۰۰۰۰ هزار نفری تحت‌الشعاع این مسئله قرار گرفته است.

زلزله هزاران خانه را تخریب و پس لرزه‌هایش که حالا شمار آن بالای صد رسید است مدام بر حجم خسارات دیگر خانه‌ها می‌افزاید و با فرو ریختن این دیوارها بار دیگر همچون فجایع بم، ورزقان، سرپل‌ذهاب، کوت‌عبدالله، پل‌دختر، آق‌قلا و غیره پرده فقر و محرومیتی فرو می‌ریزد که رنج و آسیب پذیری مردمان ما را دو چندان کرده است.
دستگاه حاکمیت هم در حالی اراده خود را حاضرِ مطلوب بر صحنه و بحران را مدیریت شده تبلیغ می‌کند که پس از گذشت یک هفته بیش از پنجاه درصد مردم خوی ماشین‌خواب و پنجاه هزار نفر متارکه از شهر و ده‌ها هزار نفر با خیابان‌نشینی فاقد دریافت هرگونه کمک‌های دولتی هستند.

مردم از یک سو گرفتار زلزله‌های متعدد، سرمای طاقت‌فرسا، کمبود نان‌‌‌‌، غذا و چادر شده و از سوی دیگر گرفتار حکمرانی ناکارآمد هستند که با سنگ اندازی مانع کمک‌های انسان‌دوستانه داخلی و بین‌المللی می‌شود و آن‌ها را از حداقل‌های اسکان در سرمای زیر صفر درجه هم‌چون کانکس محروم می‌دارد.
ما زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان اوین ضمن ابراز همدردی با مردم مصیبت‌زده شهرستان خوی و نگرانی عمیق‌مان از وضعیت نامساعد زلزله‌زدگان؛ عموم مردم را که بارها در سختی‌ها کنار هم بودن را تجربه کرده‌اند، دعوت به پیوستن به کارزار کمک حداکثری به مردم زلزله‌زده خوی می‌کنیم تا شاهد تقویت جبهه‌مردم و تسلیم حاکمیت در برابر اراده آن‌ها باشیم.

پنچ‌شنبه ١۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱

امضاء کنندگان به ترتیب الفبا:

۱- جعفر ابراهیمی
۲- توحید امیرامینی
۳- رسول بداغی
۴- جعفر پناهی
۵- محمد حبیبی
۶- امیرسالار داوودی
۷- حسین رزاق‌دوست
۸- حسن سعیدی
۹- محمد شریفی‌مقدم
۱۰- رضا شهابی
۱۱- مصطفی عبدی
۱۲- کاظم علینژاد
۱۳- علیرضا فرشی‌دیزج‌یئکانلی
۱۴- کیوان مهتدی
۱۵- اکبر نعیمی
۱۶- علی نوری

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید