انتقال فرهاد شیخی فعال کارگری به زندان مرکزی کرج

فرهاد شیخی

فرهاد شیخی فعال کارگری اهل شهر سقز و از اعضای سابق اتحادیە آزاد کارگران ایران پس از ١٧ روز بازادشت توسط نهادهای امنیتی بە زندان مرکزی کرج منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبە ١٧ بهمن‎ماە ١۴٠١، فرهاد شیخی از فعالین کارگری و مدنی شهر سقز، ساکن تهران و از اعضای سابق اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از ١٧ روز بازداشت توسط نهادهای امنیتی بە زندان مرکزی کرج منتقل شد.

بر اساس این کزارش، این فعال کارگری روز شنبه اول بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با یورش بیش از ۱۰ نفر از نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد.

لازم به ذکر است که این فعال کارگری پیش‌تر نیز به خاطر فعالیت‌های صنفی و کارگری سابقه بازداشت و محکومیت داشته است.

فرهاد شیخی روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، به همراه ده‌ها تن از شرکت‌کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شده بود.

فرهاد شیخی، روز دوشنبه ۱۳ خردادماه ١٣٩٨ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی و قرار کفالت ۳۰ میلیون تومانی از بابت دو اتهام مجزا تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرهاد شیخی در تاریخ ۱۳ مردادماه ١٣٩۸ در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری ۲ استان تهران برگزار و طی آن اتهام  به «اخلال در نظم و آسایش عمومی» به چهار ماه زندان و پنج ضربه شلاق (تعلیقی به مدت دو سال) محکوم شد. دادگاه همچنین قرار منع تعقیب آقای شیخی از بابت اتهام  «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» را صادر کرده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید