بازداشت و بلاتکلیفی دو شهروند در زاهدان و سنندج آزادی پنج شهروند با تودیع قرار وثیقه

بازداشت و بلاتکلیفی

کبری هوتی، توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت شد. همچنین، سیروان محمدی، شهروند تحت قرار بازداشت و محبوس در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج بطور بلاتکلیف به سر می برد. از سوی دیگر، هادی امیرمحسنی، حسین محمدیان، آرش احمدی اکبری، مهشید زاهدپسند و رضا کشوری، در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضایبه به پرونده آنها و محبوبه موسوی، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با قید وثیقه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، کبری هوتی، متولد: ۱۳۷۹، ساکن شهرستان ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

براساس این گزارش، بازداشت کبری هوتی در پی یورش نیروهای امنیتی به محل سکونت وی در ایرانشهر صورت گرفته و لز وضعیت وی اطلاعی در دسترس نیست.

وبسایت کردپا هم با انتشار خبری اعلام کرد؛ امروز شنبه ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، سیروان محمدی، اهل سنندج مرکز استان کردستان، علیرغم گذشت مدتی از تاریخ دستگیری بطور بلاتکلیف و محروم از حقوق اولیه یک زندانی بسر می برد.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه بازداشت سیروان محمدی توام با ضرب و شتم نیروهای امنیتی همراه بوده خانواده او به شدت نگران سلامت جسمانی وی هستند.

لازم به ذکر است، سیروان محمدی، در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی توام با ضرب و شتم بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه یکی از ارگان‌های امنیتی در شهر سنندج مرکز استان کردستان منتقل شد.

این شهروند ساکن‌سنندج، پیش از این هم در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه شهرامفر و طی مراحل بازجوئی در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

از سوی دیگر، روز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه۱۴۰۱، محبوبه موسوی، شهروند بازداشت شده در جریان اعتراض‌های‌‌‌ سراسری، پس از اتمام بازجوئی ها با تودیع وثیقه آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی محبوبه موسوی، پس از اتمام بازجوئی ها و تفهیم وی صورت گرفته اما از مصادیق حقوقی اتهامات وی اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به اشاره است، محبوبه موسوی، در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در اهواز بازداشت شده بود.

در همین زمینه، روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، مهشید زاهدپسند از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری و محبوس در زندان قرچک ورامین آزاد شد.

براساس این گزارش، از جزییات و چگونگی آزادی پیش از موعد مهشید زاهدپسند اطلاعی در دسترس نیست اما احتمال آن می‌رود که آزادی وی در راستای اعنال بخشنامه اخیر قوه قضائیه مبنی بر (عفو و کاهش مجازات) زندانیان صورت گرفته باشد.

لازم به ذکر است، مهشید زاهدپسند، در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۱، در رابطه با اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

افزون بر این، طی روزهای اخیر، حسین محمدیان – زندانی سیاسی و آرش احمدی اکبری، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، محبوس در زندان مرکزی این شهر آزاد شدند.

از چگونگی آزادی این ۲ شهروند از زندان مرکزی تبریز اطلاعی حاصل نشده اما به نظر می‌رسد آنها پس از اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه بر پرونده شان آزاد شده باشند.

لازم به اشاره است، حسین محمدیان، در تاریخ ۲۰ آذرماه ۱۴۰۱ توسط نیروهای امنیتی جهت اجرای حکم ۶ ماه حبس تعزیری در مغازه خویش بازداشت و به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

آرش احمدی اکبری هم در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، در مقابل منزل واقع در منطقه شریعتی جنوبی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بود.

در خبری دیگر، روز جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، یوسف مرادی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، از زندان های ازبرم شهرستان لاهیجان از توابع استان گیلان آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی یوسف مرادی، پس از اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده وی صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، یوسف مرادی، در تاریخ ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود در رشت بازداشت و به زندان ازبرم لاهیجان منتقل شده بود.

افزون بر این، روز جمعه ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، رضا کشوری، فعال ادبی و از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر، از ندامتگاه مرکزی کرج آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی رضا کشوری پس از مختومه شدن پرونده قضایی وی در راستای بخشنامه(عفو و تخفیف مجازات زندانیان) صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، رضا کشوری، در تاریخ ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱، در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه و طی نراحل بازجویی سپس در مرحله دادرسی توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرج – به ریاست موسی آصف الحسینی، به تحمل ۵ سال حبس، ۲ سال تبعید به شهرستان خوانسار و ۲ سال منع خروج از کشور محکوم شده بود.

شورای صنفی دانشگاههای کشور هم‌ با انتشار خبری اعلام کرد؛ روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، هادی امیرمحسنی، دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه امام صادق و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی هادی امیرمحسنی، پس از اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده وی صورت گرفته است.

لازم به اشاره است، هادی امیرمحسنی، در تاریخ ۳ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در خیابان ۱۶ آذر در تهران بازداشت شده بود. / به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید