محکومیت قباد یاری، از سوی دادگاه انقلاب شهرستان بهار به حبس و مجازات‌های تکمیلی

قباد یاری

دادگاه انقلاب شهرستان بهار از توابع استان همدان، قباد یاری، را به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱، قباد یاری، فرزند محمدعلی، ساکن شهرستان بهار از توابع استان همدان، پس از محاکمه در شعبه دادگاه انقلاب این شهرستان به ریاست مرتضی غلامی جلال، به تحمل سه ماه و یک روز حبس و مجازات تکمیلی محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان بهار، قباد یاری از بابت اتهام (تبلیغ علیه نظام به نفع گروه‌های معاند و تجزیه طلب) به تحمل سه ماه و یک روز حبس با طول مدت تعلیق ۱ ساله، همچنین وی باید بعنوان مجازات تکمیلی کتاب (ولایت فقیه) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مطالعه و سپس از آن کتاب خلاصه نویسی نموده و به واحد عقیدتی سیاسی سپاه ناحیه شهرستان بهار با ارائه کنفرانس در آن واحد، گواهی آن را اخذ نموده و به واحد اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بهار تحویل دهد.

لازم به اشاره است، قباد یاری، در آبان ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران اطلاعات سپاه شهرستان شهرستان بهار، بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس با تودیع وثیقه آزاد شد.

پس از آزادی قباد یاری، تلفن همراه وی پس از ۸۲ روز به شرط تحویل ۲۳ جلد از کتابهای ترجمه محمد قاضی به اطلاعات سپاه رفع توقیف و به وی مسترد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید