آزادی دو شهروند بازداشتی در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه از زندان تهران بزرگ

رامین پور امین و پویا مظلومی

رامین پور امین و پویا مظلومی، از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه‌قضائیه از زندان تهران بزرگ آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۱، رامین پورامین و در ساعات پایانی سه شنبه ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱، پویا مظلومی، دو تن از بازدشت شدگان اعتراض‌های سراسری و محبوس در زندان تهران بزرگ در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه به پرونده آنها آزاد شدند.

براساس این گزارش، آزادی رامین پور امین و پویا مظلومی،در راستای اعطای (عفو مشروط) به مناسبت ( ۲۲بهمن) پس از کختومه شدن پرونده قضایی آنها صورت گرفته است.

لازم به اشاره است،‌ رامین پورامین، در تاریخ ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۱، در جریان برگزاری اعتراضات سراسری در تهران بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

همچنین، پویا مظلومی، در تاریخ ۹ مهر ماه ۱۴۰۱، همزمان با برگزاری اعتراضات‌ سراسری  در تهران،  توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و بازپرسی و تفهیم‌ اتهام سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شد. با آغاز مراحل دادرسی،  اواسط آذر ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی) و (اخلال در نظم عمومی) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، ۲ سال منع خروج از کشور و ۲ سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی محکوم شد و حکم صادره بدپی بر علیه پویا مظلومی عینا تائید شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید