احضار وحید اشتری، روزنامه‌نگار و فعال رسانه‌ای جهت تحمل حبس تعزیری به اجرای احکام دادسرای اوین

وحید اشتری

شعبه اجرای احکام مستقر در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران با ارسال ابلاغیه‌ای وحید اشتری را برای تحمل حبس احضار کرد. او پیش‌تر توسط دادسرای نظام به دو سال حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۱، وحید اشتری، عضو پیشین شورای مرکزی جنبش عدالتخواه و فعال رسانه‌ای، با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود به واحد اجرای احکام دادسرای زندان اوین فراخوانده شد. این روزنامه نگار به تحمل ۱۴ ماه حبس تعزیری لازم به اجرا محکوم شده بود.

براساس ابلاغیه صادره توسط شعبه اجرای احکام، وحید اشتری باید تا تاریخ سه اسفند ماه ۱۴۰۱، برای تحمل حبس تعزیری خود از بابت پرونده موسوم به (سیسمونی گیت) به زندان اوین مراجعه کند.

لازم به ذکر است، وحید اشتری در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کیفری دو تهران، ریاست جواد احمدی، از بابت (افشاگری در خصوص سیسمونی نوه قالیباف و موسسه خیریه حسین طائب و مطالب مرتبط با هلدینگ یاس) به تحمل دو سال حبس تعزیری، محرومیت های اجتماعی و شغلی از قبیل ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی، روزنامه ها و سخنرانی ها به مدت دو سال، محکوم شد و اواخر آذر ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران به تحمل ۱۴ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

وحید اشتری، از بابت پرونده ای دیگر که در پی انتشار خبر ضرب و شتم سرباز اهل شهرستان بابل بود توسط دادگاه کیفری به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شده بود.

این روزنامه نگار و فعال رسانه ای، اوایل خردادماه ۱۴۰۱، با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی اش از تفهیم اتهام خود در دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داده بود. وی گفته بود که این پرونده با شکایت یکی از نهادهای امنیتی برای او گشوده شده است.

وحید اشتری افشاگر سفر خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس جمهوری اسلامی به ترکیه است که به رسوایی (سیسمونی گیت) معروف شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید