ابراهیم کوچک زایی، فرمانده انتظامی شهرستان چابهار به حبس و مجازات‌های تکمیلی محکوم شد

ابراهیم کوچک زایی

دادگاه نظامی استان سیستان و بلوچستان، ابراهیم کوچک زایی، فرمانده انتظامی شهرستان چابهار را به حبس تعزیری و انفصال از خدمات دولتی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، سرهنگ‌ ابراهیم کوچک زایی، فرمانده انتظامی پیشین شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان، توسط شعبه دادگاه نظامی یک در این استان به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. پرونده دیگر ابراهیم کوچک زایی در بخش دوم آن، توسط دیوان عالی کشور در حال بررسی است.

براساس این گزارش، حکم صادره بر علیه ابراهیم کوچک زایی، در پی شکایت یکی از شهروندان ساکن چابهار از وی و ارائه گزارس از سوی بخش‌های نظارتی مسئول در فراجا مبنی بر روی دادن برخی تخلفات از سوی نامبرده در شهریور ماه ۱۴۰۱، صورت گرفته است.

بر همین اساس، پس از تحقیقات دقیق صورت گرفته، شنیدن اظهارات شاکی پرونده و خانواده وی و همچنین دفاعیات متهم، بررسی گزارش نهادهای نظارتی فراجا، گزارش پزشکی قانونی و سایر مستندات و ادله موجود و تکمیل تحقیقات در دادسرا و صدور کیفرخواست، دادگاه نظامی ۱ استان سیستان و بلوچستان در تاریخ ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ابراهیم کوچک زایی را به استناد مواد ۵۵، ۷۸ و ۳۸ قانون مجازات جرائم نیروهای مسلح و بند پ از ماده ۱۳۴ و ماده ۲۷ قانون مجازات اسلامی به جرم ایجاد جو بدبینی نسبت به نیروی انتظامی به ۱۵ ماه حبس و از باب تهیه صورتجلسه خلاف واقع به تحمل ۱۵ ماه حبس تعزیری و از جهت لغو دستور و تهدید نیز هرکدام به ۱۵ ماه حبس تعزیری و انفصال از خدمات دولتی و عمومی نیز محکوم کرده است. حکم صادر شده قطعی و لازم به اجرا است.

قابل ذکر است، پرونده ابراهیم کوچک زایی در زمینه برخی اتهامات مطروحه دیگر، در دیوان عالی کشور در حال بررسی و رسیدگی است.

در تشریح پرونده تشکیل شده بر علیه ابراهیم کوچک زایی، لازم به اشاره است، وی در شهریور ماه سال ۱۴۰۱، در پی آسیب رسانی جنسی به یک دختر بچه نوجوان در شهرستان چابهار تحت تعقیب قضائی قرار گرفت و پس از آن اقدام وی با واکنش‌های گسترده ای مواجه شده بود./ به نقل از میزان،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید