صدور قرار منع تعقیب برای امیرعماد میرمیرانی، فعال عرصه تکنولوژی در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه

امیرعماد میرمیرانی

امیرعماد (جادی) میرمیرانی، فعال عرصه تکنولوژی و از بازداشت‌ شدگان اعتراض‌های سراسری مشمول بخشنامه قوه قضائیه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، امیرعماد (جادی) میرمیرانی، برنامه نویس کامپیوتر، فعال عرصه علم و تکنولوژی، ساکن تهران و از بازداشت شدگان مرتبط با اعتراض‌های سراسری، با دریافت ابلاغیه‌ای از مشمول شدن حکم صادره بر علیه وی در بخشنامه قوه قضائیه مطلع شد.

امیرعماد(جادی) میرمیرانی، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”منم شامل «عفو» شدم مثل اینکه زمان شمار رو ریست کردم. البته حیفم اومد کاملا ریستش کنم. به امید آزادی همه و همه جا.”

لازم به اشاره است، در تاریخ ۵ دی ماه ۱۴۰۱، شعبه دادگاه انقلاب تهران، با صدور دادنامه ای امیرعماد(جادی) میرمیرانی را از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم وی را به تحمل ۱ سال حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه محکوم کرده بود. پرونده وی پس از اعلام اعتراض به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شده بود.

امیرعماد(جادی) میرمیرانی، اوایل مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران، بازداشت و طی مراحل بازجوئی و بازپرسی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین و بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، پس از انتقال به زندان تهران بزرگ، در تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۴۰۱، با قید وثیقه آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید