محکومیت مهرداد و مجتبی مقیسه به حبس و مجازات‌های تکمیلی توسط دادگاه انقلاب سبزوار

مهرداد مقیسه و مجتبی مقیسه

مهرداد مقیسه و مجتبی مقیسه، توسط دادگاه انقلاب سبزوار مجموعا به ۹ سال و شش ماه حبس و مجازات‌های تکمیلی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهرداد مقیسه و مجتبی مقیسه، شهروندان ساکن سبزوار و از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، توسط شعبه‌ یک دادگاه انقلاب این شهرستان هر کدام مجموعا به ۹ سال و شش ماه حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شدند.

بر اساس این حکم که توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سبزوار به ریاست قاضی غلامی صادر و به آقایان مهرداد و مجتبی مقیسه ابلاغ شده، آنها هر کدام به صورت جداگانه از بابت “درگیری با نیروهای حافظ امنیت و اداره گروه و دعوت به اغتشاشات و درگیری” به شش سال حبس تعزیری و از بابت “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به سه سال و شش ماه حبس تعزیری و به مدت دو سال تبعید به شهرستان های خور و بیابانک محکوم شده اند.

مهرداد مقیسه و مجتبی مقیسه تاریخ دوم مهرماه، توسط نیروهای امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و نهایتا یکم دی ماه، با تودیع قرار وثیقه آزاد شده اند.

به گفته یک منبع مطلع: “این شهروندان در زمان بازداشت جهت اعترافات اجباری در اداره اطلاعات این شهرستان تحت فشار بوده اند.”

در ادامه این منبع نزدیک به خانواده مقیسه گفت: “یکی از برادران این شهروندان به نام مسعود مقیسه، کارمند شرکت نفت، بدون هیچ گونه ارتباطی با این پرونده از محل کار خود تعلیق شده است.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید