مولانا عبدالحمید در اشاره به سخنان محامی: برای مردم ما حقیقت مهم است / مسئولان اگر نمی‌توانند مشکلات را حل بکنند کنار بروند

مولانا عبدالحمید

امام جمعه زاهدان، مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان امرزو خود گفت: با اشاره به اعتراض‌های مردم و وجود مشکلات در زمینه اقتصادی و اجتماعی با استناد به سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی خطاب به سران حکومت گفته اند “مسئولان اگر نمی‌توانند مشکلات را حل بکنند کنار بروند”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه ۵ اسفند به اظهارات مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان واکنش نشان داده و اظهارات ایشان را “مثبت” ارزیابی کرده اما در همین حال مولانا عبدالحمید با اشاره به تلاش محامی برای تقلیل کشتار مردم در جمعه خونین تاکید کرده است که “برای مردم ما حقیقت بیشتر از هر چیزی مهمتر است”

امام جمعه زاهدان گفته اند: “این خطا را به یک مامور نسبت دادن صحیح نیست و ما به این مورد قانع نیستیم. یک نفری میتواند یک نفر دو نفر و پنج نفر را بکشد اما اینها از یک جایی دستور و فرمان داشته اند. عامل کنندگان هم زیاد هستند. ما انتظار داشتیم که این قاتلین همینجا مقابل مصلی به دار آویخته بشن”

مولانا عبدالحمید در سخنان خود پیرامون واقعه جمعه خونین ضمن “تشکر” از مردم بابت “صبر” در مقابل این موضوع، حادثه جمعه خونین را برای مردم “تلخ و ناگوار” دانسته و برای نخستین بار آماری از قربانیان این حادثه مرگبار ارایه کرده و توضیح داده اند: “اینجا از چهار محور تیراندازی شده است. مردم در مصلی و دم در مصلی زده شده اند. نزدیک به یکصد نفر از مردم شهید شده. طبق آماری که ما داریم نزدیک به سیصد نفر مجروح شدند. ۸۰ نفر از این مجروحین هنوز تحت مداوا و درمان هستند. ۱۷ نفر بینایی خودشان را به صورت کامل از دست داده یا یک چشمشان نابینا شده است. حدود ۱۶-۱۷ کودک کشته شده است. یکی از مجروحان زن حادثه به نام زر بی بی اسماعیل زهی تازه وفات کرد.”

ایشان با اشاره به اینکه مردم زاهدان مردمانی “باگذشت” هستند از مسئولین خواستند که “زوایای واقعیت را روشن بکنند” به گفته مولوی عبدالحمید “چیزی که برای ما مهم است منافع ملی است ما از شما میخواهیم ضمن حل کردن این مسئله مشکل تمام مردم ایران را حل بکنید تا به خیابان نیایند”

مولانا عبدالحمید در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان خواست درباره مرگ “مشکوک” ابراهیم ریگی “تحقیق” بکنند.

مولانا عبدالحمید با اشاره به اعتراضات مردم و وجود مشکلات در زمینه اقتصادی و اجتماعی با استناد به سخنان بنیان گذار جمهوری اسلامی خطاب به سران حکومت گفته اند “مسئولان اگر نمیتوانند مشکلات را حل بکنند کنار بروند”به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید