بازداشت یک شهروند در بوکان / مختومه شدن پرونده محمد نوری، در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه

ریباز تمامی و محمد نوری

نیروهای امنیتی در شهرستان بوکان، ریباز تمامی را بازداشت کردند. پرونده قضایی محمد نوری، دانشجوی رشته برق و الکترونیک در دانشگاه پلی تکنیک تهران و از بازداشت شدگان اعتراض‌های اخیر مختومه شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، ریباز تمامی، احمد، ساکن شهرستان بوکان از توابع استان آذربایجان غربی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

براساس این گزارش، ریباز تمامی، پس از بازداشت جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه امنیتی در ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی منتقل شده است.

تا لحظه تنظیم این خبر، از مصادیق حقوقی اتهام‌های و نام ارگان بازداشت کننده ریباز تمامی اطلاعی در دسترس نیست.

از سوی دیگر، طی روزهای اخیر، پرونده قضایی محمد نوری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد در رشته برق و الکترونیک در دانشگاه پلی تکنیک تهران و از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری، در راستای اجرای بخشنامه قوه قضاییه مختومه شد.

براساس این گزارش، مختومه شدن پرونده محمد نوری، پس از اعمال بخشنامه موسوم به (عفو مشروط) قوه قضائیه صورت گرفته و برای او قرار منع تعقیب صادر شد.

لازم به اشاره است، محمد نوری، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و پس از انتقال به زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام، اواسط آبان‌ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.

همچنین، در مرحله بازپرسی، اتهامات تفهیم شده به محمد نوری در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران مستقر در زندان اوین (اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور)، (اخلال در نظم و آسایش عمومی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) عنوان شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید