آزادی یک نوکیش مسیحی در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه از زندان اوین

مهدی روح پرور

مهدی روح پرور، نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین بطور مشروط آزاد شد. او در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه از زندان آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اواخر بهمن ماه ۱۴۰۱، مهدی روح پرور، نوکیش مسیحی محبوس در زندان اوین، پس از تحمل بخشی از مجموع حبس تعزیری خود بطور مشروط آزاد شد. این زندانی عقیدتی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود بود.

براساس این گزارش، آزادی مهدی روح پرور، در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه که از آن با عنوان (عفو مشروط) یاد می شود صورت گرفته است‌.‌

لازم به اشاره است، مهدی روح پرور، در پرونده ای که بعنوان متهم ردیف چهارم آن بود به تاریخ ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۹، در پی (ارتباط گسترده با گروه‌های مسیونری و گروه‌های مسیحیان تبشیری خارج از ایران در کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه و ارمنستان) توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران توسط قاضی وقت – محمد مقیسه به اتهام ( اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل کلیسای خانگی) به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شده بود.

همچنین، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده مهدی روح پرور، در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، توسط محمد مقیسه، رئیس وقت شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران در حالی برگزار شد که این نوکیش مسیحی و ۳ متهم دیگر توسط قاضی مذکور با الفاظ رکیک مورد خطاب قرار گرفته‌ بودند.

مهدی روح پرور، در تاریخ ۸ بهمن ماه ۱۳۹۷، به همراه ۳ نوکیش مسیحی دیگر، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران، بازداشت شد و پس از انتقال به سلول انفرادی بند ۲ الف واقع در زندان اوین پس از طی مراحل بازجوئی و سپس بازپرسی در شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، در تاریخ ۲۷ اسفند ماه ۱۳۹۷، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان آزاد شد اما در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، پس از تشکیل جلسه دادرسی در پی افزایش میزان وثیقه به ۷ میلیارد تومان و ناتوانی در تامین آن بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. / به نقل از ماده ۱۸،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید