بازداشت شش شهروند در بجنورد و کردستان/ تحت تعقیب قرار گرفتن ۱۰ تن دیگر در رابطه با مسومیت‌های جاری

بازداشت شهروندان

نیروی انتظامی در شهرستان بجنورد از توابع استان خراسان شمالی یک شهروند را در ارتباط با مسمومیت دانش آموزان بازداشت کردند. همچنین ۵ شهروند دیگر ساکن استان کردستان به اتهام (نشر اکاذیب) و (تشویش اذهان عمومی) بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ روز چهارشنبه ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۱، یک شهروند ساکن شهرستان بجنورد از توابع استان خراسان شمالی در ارتباط با پرونده (مسمومیت دانش آموزان) بازداشت و واحد صنفی متعلق به وی نیز با دستور قضایی پلمب شد.

سرهنگ سجاد نامور، معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی ضمن اعلام این خبر در تشریح آن گفت:”یک نفر در رابطه با مسمومیت دانش آموزان یکی از مدارس بجنورد توسط نیروی انتظامی دستگیر شد.”

وی همچنین افزود:”پس از اعلام مسمومیت در یکی از مدارس شهر بجنورد بلافاصله تیمی از کارآگاهان عملیات ویژه پلیس آگاهی وارد عمل شده و پس از بررسی موفق به کشف عامل مسمومیت دانش آموزان که نوعی مواد محترقه بدبو بوده، شده و دانش آموزی که اقدام به اینکار نموده بود را شناسایی کردندو پس از گفت‌وگو با این دانش آموز، ماموران مغازه ای که اقدام به فروش این اقلام می کرد را شناسایی و پس از بازداشت عامل فروش این مواد محترقه، واحد صنفی وی نیز با دستور قضایی پلمب شد.”

خبرگزاری ایسنا هم با انتشار خبری اعلام کرد، طی روزهای اخیر، پنج تن از شهروندان ساکن استان کردستان، در ارتباط با مسمومیت دانش آموزان به اتهام (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۱۰ شهروند دیگر نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان، ضمن اعلام این خبر افزود:”تاکنون در این خصوص ۵نفر از لیدرها و سرشبکه های این موضوع شناسایی شده و ۳ نفر از این افراد دستگیر و روانه زندان شدند و دستور تعقیب قضایی و دستگیری بیش از ۱۰ نفر دیگر نیز صادر شده است.”

لازم به اشاره است، مسمومیت زنجیره‌ای دختران دانش‌آموز در ایران از ۳ ماه پیش آغاز شده اما در روزها و هفته‌های اخیر به اوج خود رسیده است.

اولین خبر در خصوص مسمومیت دانش آموزان، از دو مدرسه در شهرک صفادشت از توابع شهرستان ملارد در غرب استان تهران منتشر شد. دانش‌آموزان دختر در دو مدرسه دبیرستان عصمت و دبستان حجت پس از استشمام بوی گاز، مسموم و به بیمارستان منتقل شدند./ به نقل از فارس،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید