عالیه مطلب زاده،‌ عکاس، فعال مدنی و زندانی سیاسی به دادسرای اوین احضار شد

عالیه مطلب زاده

عالیه مطلب زاده، عکاس، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی، جهت ارائه دفاع از خود در برابر اتهام انتسابی  به دادسرای اوین احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، عالیه مطلب زاده، عکاس، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، ساکن تهران، با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی، جهت ارائه دفاع از خود در برابر اتهام انتسابی به شعبه بازپرسی در دادسرای زندان اوین احضار شد.

این فعال مدنی در تاریخ ۲۰ بهمن ماه بطور مشروط در راستای بخشنامه قوه قضائیه از زندان اوین آزاد شده بود.

براساس ابلاغیه صادره توسط شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران؛ مقرر شده تا عالیه مطلب زاده، از تاریخ ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، جهت ارائه دفاع از اتهام انتسابی، پیش از تنظیم کیفرخواست به آن دادسرا مراجعه کند.

همچنین، در بخش دیگری از این ابلاغیه ذکر شده که عالیه مطلب زاده، می تواند وکیل مورد نظرش را همراه داشته باشد.

لازم به اشاره است، عالیه مطلب زاده، در تاریخ ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۱، پس از تحمل بخشی از مجموع حبس تعزیری ۳ ساله خود در راستای اعمل بخشنامه اخیر قوه قضائیه از زندان اوین آزاد شد.

عالیه مطلب زاده، در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۳۹۵، به بهانه پس دادن وسائل شخصی که از منزلش در تاریخ ۲۷ مهر ماه همان سال در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات، توقیف شده بود با دریافت تماس تلفنی به اداره پیگیری وزارت اطلاعات در تهران احضار و پس از بازداشت جهت بازجوئی و تفهیم اتهام به سلول انفرادی در بند امنیتی ۲۰۹ این ارگان امنیتی در زندان اوین منتقل و در تاریخ ۲۹ آذرماه ۱۳۹۵، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

پس از ارجاع پرونده عالیه مطلب زاده به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی وقت – ماشالله احمدزاده، در تاریخ ۲۵ مردادماه ۱۳۹۶، از بابت اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی) به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم پس از ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست احمد زرگر عیناً تائید شد و چندی بعد عالیه مطلب زاده برای تحمل حبس خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۴۰۰، بدون اعلام قبلی به زندان قرچک ورامین تبعید و پس از مدتی به مرخصی اعزام شد و در تاریخ ۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ پس از تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شد اما در تاریخ ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی به همراه نرگس محمدی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

عالیه مطلب زاده، عکاس و فعال حقوق زنان، عضو کمپین یک میلیون امضاء و کمپین حمایت از قربانیان اسید پاشی است. او همچنین فیلمی با عنوان “زنان قربانی خشونت در جامعه را فراموش نکنیم” را در مورد اسید پاشی بر روی زنان ساخته است. برخی از عکس های او در درگیری کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ و عکسی که خانم نسرین ستوده در حالیکه دستبند به دست داشت را در مقابل ساختمان کانون وکلا به همراه همسرش نشان می داد، بسیار مورد توجه مطبوعات قرا گرفت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید