بازداشت زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی، توسط نیروهای امنیتی در تهران

زرتشت احمدی راغب

نیروهای امنیتی در تهران، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. او چندی پیش در راستای بخشنامه اخیر قوه ‌قضائیه از زندان رجائی شهر کرج ، شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، زرتشت احمدی راغب، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، ساکن شهرستان شهریار،‌ در جریان برگزاری تجمع اعتراضی مقابل ساختمان مجلس در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. این فعال مدنی، اواخر بهمن ماه سال جاری در راستای بخشنامه قوه قضائیه بطور مشروط از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

یک منبع مطلع در‌باره گفت:”اقای احمدی راغب، در جریان تلاشی که از سوی جمعی از شهروندان برای برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در تهران صورت گرفته بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد اما در تماس کوتاهی که در حد چند ثانیه بود به همسر خود اعلام کرد که به دادسرا منتقل شده اما با توجه به محدودیت در مکالمه اعلام نکرده به کدام دادسرا.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از مصادیق حقوقی اتهامات، نام ارگان بازداشت کننده و مکان نگهداری زرتشت احمدی راغب، اطلاعی در دسترس نیست.

زرتشت احمدی راغب، پیشتر هم در تاریخ ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب شهرستان شهریار بصورت غیابی به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال حبس تعزیری دیگر محکوم شد.‌

وی همچنین، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری ۲ ساله خود به اتهام (توهین به رهبری) بابت امضاء بیانیه برای استعفای علی خامنه ای است.‌

این فعال مدنی، در تاریخ ۲ اسفند ماه ۱۴۰۰، توسط ماموران امنیتی بازداشت و به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای زندان اوین منتقل و پس از ابلاغ اجرای حکم در حالی که از قبل هیچگونه اطلاعی از محکومیت خود نداشت برای تحمل حبس به اندرزگاه ۴ زندان اوین و سپس به تیپ ۴ زندان تهران بزرگ منتقل و در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۰، به زندان رجائی شهر کرج منتقل شد و در تاریخ ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه بطور مشروط آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید