آزادی مسعود وظیفه، فعال مدنی در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه از زندان تهران بزرگ

مسعود وظیفه

مسعود وظیفه، فعال مدنی محبوس و بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ در راستای بخشنامه اخیر قوه قضائیه به صورت مشروط آزاد شد..

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه دو اسفند ماه ۱۴۰۱، مسعود وظیفه، فعال مدنی محبوس و بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ، در راسنای اجرای بخشنامه اخیر قوه قضاییه پس از مختومه شدن پرونده قضایی وی بطور مشروط آزاد شد.

این فعال مدنی از تاریخ ۱۳ شهریور ماه در بازداشت به سر برده بود. مسعود وظیفه پیش از آین هم با پرونده سازی از سوی وزارت اطلاعات مواجه و به تحمل حبس محکوم شده بود.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت:”مسئول واحد اجرای احکام دادسرای ناحیه ۴ تهران، آزادی آقای وظیفه را مشروط به نوشتن توبه نامه کرده بود و این فعال مدنی با نوشتن نامه ای خطاب به فرد مذکور ضمن تاکید بر مطالبات به حق خود که برای آزادی، برابری و از بین بردن فقر و فساد در کشور بوده از نوشتن آنچه مسئولان خواستند امتناع کرد و در نهایت بطور مشروط از زندان تهران بزرگ آزاد شد.”

لازم به اشاره است، مسعود وظیفه، سحرگاه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۱، پس از یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل پدری وی و تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش بازداشت و جهت بازجوئی و تشکیل پرونده به بند ۲۰۹ آن ارگان امنیتی و سپس بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه منتقل شد و طی مدن تحت بازجوئی های فشرده قرار گرفت و در دی ماه ۱۴۰۱، از بند ۲۴۰ زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود.

با آغاز مراحل بازپرسی، پرونده مسعود وظیفه در شعبه ۴ دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پیشوا از توابع ورامین ارجاع و هین فعال مدنی از بابت اتهامات(فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (اداره کردن دسته یا جمعیت با هدف برهم زدن امنیت کشور) و (توهین به رهبری)، بازپرسی و کیفرخواست وی با اتهامات مذکور تنظیم و جهت تعیین زمان دادرسی به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شده بود.

این فعال مدنی، پیشتر هم در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۹، توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهرستان ورامین، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی مراحل بازجوئی به زندان تهران بزرگ منتقل و در پائیز ماه ۱۴۰۰، آزاد شده بود.

مسعود(ارشیا)وظیفه، در تاریخ ۱۰ مهر ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان شهریار با اتهام(معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه و به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید