آزادی جواد حسینی نژاد، زندانی سیاسی از زندان وکیل آباد مشهد

جواد حسینی نژاد

جواد حسینی نژاد، زندانس سیاسی، در راستای بخشنامه قوه قضائیه از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد. او پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب مشهد به پنج سال حبس محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع ا زندانیان سیاسی و مدنی، جواد حسینی نژاد، زندانی سیاسی،۲۷ بهمن ماه از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شد. وی پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب مشهد به تحمل پنج سال حبس محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، آقای حسینی نژاد، در راستای بخشنامه اخیر قوه قضایئه از زندان وکیل آباد مشهد آزاد شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وی به گزارشگر ما گفت: “در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، علیرغم وخامت حال مادر جواد، درخواست های مکرر آقای حسینی نژاد برای اعزام به مرخصی با عدم موافقت مسئولان زندان مواجه شد. نهایتا چندی بعد مادر این زندانی سیاسی در حسرت دیدار با فرزندش، چشم از جهان فروبست.”

جلسه رسیدگی به اتهامات جواد حسینی نژاد پیشتر توسط شعبه ۶ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی حسین بهمن آبادی برگزار شده بود.

در جریان این جلسه وی از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام”، “عضویت در گروه های مخالف نظام”، “تحریک مردم به برهم زدن امنیت کشور به قصد جنگ و کشتار” و همچنین “توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی” به دفاع از خود پرداخت.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، از میزان محکومیت صادره برای آقای حسینی نژاد، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس از بابت اتهام “عضویت در گروه های مخالف نظام”، قابلیت اجرایی پیدا کرد.

این حکم در تاریخ ۲۲ مردادماه ۱۳۹۹ به مرحله اجرا در آمد.

جواد حسینی نژاد، متولد ۱۳۶۷، فرزند سیدمحمد حسین و دارای یک فرزند، پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود در رابطه با اعتراض‌های سراسری آبان ماه سال ۹۸، سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید