گزارشی از آخرین وضعیت عبدالمالک عیسی قنبرزهی، محبوس در زندان مرکزی زاهدان

عبدالمالک عیسی قنبرزهی

عبدالمالک عیسی قنبرزهی، زندانی سیاسی و دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته ادبیات و زبان‌ عربی در دانشگاه آزاد واحد زاهدان محبوس در زندان مرکزی این شهر، دوران حبس خود را سپری می کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۱، عبدالمالک‌ عیسی قنبرزهی، فرزند ابراهیم، اهل روستای شورک از توابع زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته ادبیات و زبان‌ عربی در دانشگاه آزاد واحد زاهدان و زندانی سیاسی محبوس در زندان مرکزی زاهدان در حال سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری ده سال و یک روزه خود است.

براساس این گزارش، عبدالمالک عیسی قنبرزهی، در سال ۱۳۹۹، توسط ماموران وزارت اطلاعات در خیابان خیام واقع در شهر زاهدان، بازداشت و پس از انتقال به سلول‌ انفرادی در بازداشتگاه آن ارگان‌ امنیتی به مدت ۳ ماه تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی برای بازجویی قرار گرفت.

با آغاز مراحل دادرسی، پرونده عبدالمالک عیسی قنبرزهی، توسط شعبه ۶ دادگاه انقلاب زاهدان، بررسی و از بابت اتهام عضویت در گروه‌های مخالف نظام به قصد برهم زدن امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام، در مجموع به تحمل ۱۰ سال و ۱ روز حبس‌تعزیری و به اتهام تردد غیرمجاز از مرز زمینی، هم به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

همچنین، گفته می شود، پرونده سازی بر علیه عبدالمالک عیسی قنبرزهی، در حالی صورت گرفت که وی از نزدیکان یکی از فعالان سیاسی مخالف حکومت ایران، به نام مولوی عبدالجلیل قنبرزهی است. / به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید