زندان دیزل آباد کرمانشاه؛ آزادی کاوه سلیمی، شهروند پیرو آئین یارسان با تودیع قرار وثیقه

کاوه سلیمی

کاوه سلیمی پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه تا اتمام مراحل دادرسی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۱، کاوه سلیمی، شهروند پیرو آئین یارسان(اهل حق)، ساکن استان کرمانشاه، پس از طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه از زندان دیزل آباد کرمانشاه آزاد شد.

براساس این گزارش، آزادی کاوه سلیمی، پس از تفهیم اتهام و با تودیع وثیقه صورت گرفته و این شهروند باید در انتظار دریافت ابلاغیه تعیین تاریخ دادرسی خود باشد.

همچنین، از مصادیق حقوقی اتهام یا اتهامات تفهیم شده به کاوه سلیمی در مراحل بازجویی، بازپرسی و میزان وثیقه تودیع شده برای آزادی موقت وی اطلاعی در دسترس نیست.

لازم به اشاره است، کاوه سلیمی، در تاریخ ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از یورس ماموران اطلاعات سپاه پاسداران به منزل وی و تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه آن ارگان امنیتی و طی مراحل بازجویی و سپس بازپرسی در دادسرای استان کرمانشاه به زندان دیزل آباد منتقل شده بود.

این شهروند ساکن استان کرمانشاه، پیش از این بازداشت، بصورت تلفنی به اداره نظارت و پیگیری سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در استان کرمانشاه احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید