زندان عادل آباد شیراز؛ الهام افکاری، تحت نظارت قضایی با پابند الکترونیکی آزاد شد

الهام افکاری

الهام افکاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شیراز تحت نظارت قضایی با پابند الکترونیکی آزاد شد.  او در حال تحمل محکومیت پنج سال حبس خود می باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۱، الهام افکاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان عادل آباد شهر شیراز مرکز استان فارس، پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری خود با نصب پابند الکترونیکی تحت نظارت قضائی آزاد شد. الهام افکاری در حال سپری کردن حبس تعزیری پنج ساله خود است.

سعید افکاری، برادر این زندانی سیاسی ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”خواهرم الهام، امروز از زندان عادل‌آباد آزاد شد اما باید پنج سال آینده‌ زندگی‌اش را با پابند در حبس خانگی بگذراند. پنج سال حبس خانگی تنها به جرم اینکه دادخواه نفسِ گرفته‌‌ برادر بی‌گناهش بود.

لازم به اشاره است، الهام افکاری، در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۱، پس از محاکمه توسط یکی از شعب دادگاه انقلاب شیراز از بابت اتهامات (ایجاد اخلال و ناامنی از طریق مشارکت در فراخوان‌ برای برگزاری اعتراضات سراسری)، (ارتباط با رسانه های خارج از کشور) و (تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، ۲سال منع خروج از کشور و ۲سال محرومیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد.‌ 

الهام‌ افکاری، در تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط ماموران وزارت اطلاعات در شهر شیراز بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه پلاک ۱۰۰ و طی مراحل بازجوئی و سپس بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب این شهر به زندان عادل آباد منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید