پارک طبیعت گردی در کویر یزد به دلیل آنچه که «عدم رعایت شئونات اسلامی» عنوان شده پلمب شد

پارک طبیعت گردی در کویر یزد

ماموران ادارات اماکن عمومی نیروی انتظامی، پارک طبیعت گردی در کویر یزد، کمپ متین آباد، اکوکمپ کویری در توابع شهرستان نطنز و بخش طلا و جواهر مجتمع تجاری الماس کریم خان واقع در تهران را پلمب کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ طی روزهای اخیر، پارک طبیعت گردی در کویر یزد به دلیل آنچه که (عدم رعایت شئونات اسلامی) عنوان شده با دستور قضایی پلمب شد.

براساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان یزد:”پلمب،‌ پارک طبیعت گردی در کویر یزد به دلیل (عدم رعایت شئونات اسلامی) و (کشف حجاب بازدید کنندگان) صورت گرفه است.”

خبرگزاری رُکنا هم با انتشار خبری اعلام کرد؛ طی روزهای اخیر، کمپ متین آباد، اکوکمپ کویری در توابع شهرستان نطنز به دلیل آنچه که از آن با عنوان (عدم رعایت موازین حجاب) پلمب شد.

هادی اشرف واقفی، بنیان‌گذار کمپ کویری متین‌آباد، تائید این خبر در تشریح علت پلمب آن اعلام کرد:”صبح شنبه به محل کمپ مراجعه کردند و ضمن دستور برای تخلیه مسافران حاضر در کمپ اعلام کردند که کمپ متین آباد به دلیل (رعایت نکردن حجاب) از سوی گردشگران پلمب است.”

واقفی در ادامه خاطرنشان کرد:”برای نوروز ۵ هزار مسافر از قبل رزرو شده داشتیم که با این دستور و انجام پلمب دچار شوک اقتصادی شده ایم و باید تمامی مبالغ را به مسافران برگردانیم. این در شرایطی است که در چند سال گذشته به دلیل کرونا ضرر و زیان های زیادی مراکز گردشگری متحمل شده اند.”

خبرگزاری برنا هم با انتشار خبری افزود؛ روز دوشنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱،‌ بخش طلا و جواهر مجتمع تجاری الماس کریم‌خان واقع در تقاطع خیابان کریم‌خان و خیابان حافظ تهران به دلیل آنچه از آن با عنوان (انتشار یک ویدیو تبلیغاتی با حضور زنی بدون حجاب) شده توسط ماموران اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمب شد.

براساس این گزارش، پلمب این بخش از مجتمع تجاری الماس کریم خان زند پس از آن صورت گرفته که در یک ویدئوی تبلیغاتی که روز ۲۲ اسفند به شکل گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یک زن بدون حجاب از غرفه‌های طلا و جواهر مجتمع تجاری الماس دیدن می‌کند.

پس از انتشار گسترده این کلیپ در فضای مجازی و دستور قضایی از طرف دادستانی تهران، بخش طلا و جواهر این مجتمع پلمب شد. / به نقل از چند ثانیه،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید