اعتراض‌های سراسری؛ قرار منع تعقیب پرونده قضایی ریحانه سعیدی در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه

ریحانه سعیدی

پرونده قضایی ریحانه سعیدی،‌ از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری در راستای اعمال بخشنامه اخیر قوه قضائیه  مختومه و قرار منع تعقیب وی صادر شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، ‌طی روزهای گذشته، ریحانه سعیدی، ساکن تهران و از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری، با اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده وی قرار منع تعقیب خود را دریافت کرد. وی در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به حبس و مجازاتهای تکمیلی محکوم شده بود.

براساس این گزارش، صدور منع تعقیب و ختم پرونده قضایی ریحانه سعیدی، در ادامه اجرای بخشنامه اخیر قوه قضائیه که از آن با عنوان (عفو مشروط) یاد می شود صورت گرفته است.

لازم به اشاره است،‌ ریحانه سعیدی، اواسط دی ماه ۱۴۰۱،‌ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و(ترویج فساد و فحشا) به تحمل ۱ سال و ۸ ماه حبس، ۵ سال منع خروج از کشور، ۵ سال منع فعالیت در فضای مجازی و منع استفاده از تلفن همراه هوشمند و بعنوان مجازات تکمیلی هم به نوشتن ۷۰ صفحه مقاله از چند جلد کتاب به نوشته مرتضی مطهری در ارتباط با فساد حکومت پهلوی محکوم و این حکم به مدت ۵ سال تعلیق شده بود.

ریحانه سعیدی، در تاریخ ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران، بازداشت و جهت بازجوئی به بند۲الف سپاه پاسداران واقع در زندان اوین منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام،  در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱ میلیارد تومان آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید