پایان مرخصی؛ ثمین احسانی، شهروند بهایی، به زندان اوین بازگشت

ثمین احسانی

ثمین احسانی، شهروند بهایی، پس از اتمام مرخصی به زندان اوین بازگشت.  او ۲۴ اسفند ماه به مرخصی هفت روزه اعزام شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه دو فروردین ماه ۱۴۰۲، ثمین احسانی، شهروند بهایی و زندانی عقیدتی، پس از اتمام دوران مرخصی نوروزی خود برای تحمل ادامه حبس به زندان اوین بازگشت. این شهروند بهایی در حال سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری پنج ساله خود است.

این شهروند بهایی، پیش از مراجعه به زندان اوین، در صفحه شخصی اش خبر بازگشت خود را به زندان پس از اتمام مرخصی هفت روزه اش اعلام کرد.

لازم به اشاره است، ثمین احسانی، در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱، پس از تودیع وثیقه برای مدت ۷ روز به مرخصی نوروزی اعزام شده بود.

ثمین احسانی، در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱، برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود پس از احضار به واحد اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال حقوق کودک، در تاریخ ۲۰ خرداد ماه ۱۳۹۱، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با اتهامات (اجتماعی و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور) و (عضویت در گروهک غیرقانونی فرقه ضاله بهائیت)، محاکمه و به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره در تیرماه ۱۳۹۱ به او ابلاغ شد.

با اعلام اعتراض و ارجاع پرونده ثمین احسانی به شعبه دادگاه تجدیدنظر استان تهران، در تاریخ ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۱، حکم صادره بدوی بر علیه این شهروند بهایی عینا تائید شد.

ثمین احسانی در تاریخ ۲۶ مردادماه ۱۳۹۰ در حالی که برای رفع مشکل پاسپورت خود به شعبه بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، مراجعه کرده بود بازداشت و پس از انتقال به بند۲ الف سپاه پاسداران و طی‌ مراحل بازجویی پس از ۱۱ روز به سلول های چند نفره در این بند امنیتی منتقل و در شهریور ماه ۱۳۹۰ با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۱۸۵ میلیون تومان آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید