تداوم بازداشت و بلاتکلیفی عادل گرگیج، محبوس در زندان مرکزی زاهدان

عادل گرگیج

تداوم بازداشت و بلاتکلیفی عادل گرگیج شهروند بلوچ‌ با گذشت بیش از 166 روز بازداشت و شکنجه  در بند ۹ زندان مرکزی زاهدان، او تحت شکنجه و اعترافات اجباری قرار دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عادل گرگیج شهروند بلوچ و از بازداشتی‌های اعتراض‌های زاهدان که در ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و تحت شکنجه قرار گرفته بود با گذشت 166 روز همچنان بلاتکلیف و در خطر صدور احکام سنگین نیز قرار دارد.

«عادل گرگیج» ۲۲ ساله فرزند عبدالرحیم ساکن منطقه بزرگمهر زاهدان است که در روز ۱۷ مهرماه ۱۴۰۱،در حالی که با خودرو خود از سمت خاش در حرکت بود در ورودی شهر زاهدان توسط نیروهای اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد منتقل شده که در آنجا به شدت مورد شکنجه قرار گرفته است».

قابل ذکر است: عادل نان آور و سرپرست خانواده اش بوده و مادر وی نیز بیمار میباشد.

به گفته ی منابع حال‌وش:«عادل گرگیج هم اکنون در بند (۹) زندان مرکزی زاهدان  بسر می برد، پیشتر در تاریخ ۹ بهمن ماه ۱۴۰۱، به دلیل شکنجه های روحی و جسمی و نگهداری در سلول انفرادی حال وی وخیم گزارش شده بود.

قابل ذکر است بدنبال اعتراضات اخیر در سیستان و بلوچستان تعداد زیادی از شهروندان و از جمله کودکان زیر ۱۸سال بدون دلیل و برخلاف روال قانونی بازداشت شده اند که از وضعیت بسیاری به دلیل قطعی اینترنت و تهدید خانواده ها از سوی دستگاه های امنیتی اطلاعی دقیقی در دست نیست./ به نقل از حال وش،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید