دو شهروند جهت تحمل محکومیت خود در نقده و پیرانشهر بازداشت و به زندان منتقل شدند

رحمان قادری و انور شیخه

رحمان قادری و انور شیخه، پس از اتمام دوران دادرسی برای تحمل حبس بازداشت و به زندان شهرستان نقده منتقل شدند. این دو شهروند پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب نقده و دادسرای پیرانشهر به ترتیب به هفت ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری و دو سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۷ اسفند ماه ۱۴۰۱،‌ رحمان قادری، فرزند کریم، اهل پیرانشهر از توابع استان آذربایجان غربی به همراه انور شیخه، فرزند علی، اهل، شهرستان پسوه از توابع استان آذربایجان غربی، پس از احضار به شعبه اجرای احکام برای سپری کردن دوران حبس تعزیری خود بازداشت و به زندان شهرستان نقده منتقل شدند.

براساس این گزارش، انور شیخه و رحمان قادری، پس از دریافت ابلاغیه و مراجعه به واحد اجرای احکام برای سپری کردن دوران حبس خود بازداشت و به زندان نقده منتقل شدند.

لازم به اشاره است،‌ رحمان قادری، پیش‌تر توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان پیرانشهر، محاکمه و از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری و به اتهام (همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام) هم به تحمل ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری محکوم شده بود. پس از اتمام مراحل دادرسی و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی(تجمیع جرائم)، تحمل ۷ ماه و ۱۶ روز حبس تعزیری برای وی لازم به اجرا شد.

لازم به ذکر است، رحمان قادری، در تاریخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در ارومیه و طی مراحل بازجوئی به زندان شهرستان نقده منتقل و در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

همچنین، انور شیخه، در سال ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه انقلاب شهرستان پیرانشهر از بابت اتهاماتی مرتبط با (همکاری با یکی از احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت ایران) محاکمه و در نهایت به تحمل ۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

انورشیخه، در تاریخ ۱۱ آبان ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه یکی از ارگانهای امنیتی در شهر ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی و طی مراح بازجویی و تفهیم اتهام به زندان شهرستان نقده منتقل و در تاریخ ۲۱ اسفندماه ١٤٠٠ با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید