آزادی یک فعال دانشجویی در راستای اجرای بخشنامه اخیر قوه قضائیه از زندان رجایی شهر کرج

ابوالفضل نژاد فتح

ابوالفضل نژاد فتح، زندانی سیاسی و فعال دانشجویی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، به صورت مشروط در راستای اجرای بخشنامه اخیر قوه قضائیه آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای گذشته، ابوالفضل نژاد فتح، فعال دانشجویی و دانش آموخته رشته انسان شناسی از دانشگاه تهران و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، پس از سپری کردن بیش از ۹ ماه از مجموع حبس ۱۰ ماه خود آزاد شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”آزادی ابوالفضل نژاد فتح، در راستای اعمال بخشنامه قوه قضائیه به پرونده قضایی وی صورت گرفته است.”

لازم به ذکر است، ابوالفضل نژاد فتح، در تاریخ ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸، مرتبط با اعتراضات سراسری همان سال، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و تکمیل پرونده جهت ارجاع به دادگاه در تاریخ ۲۷ آذر ماه ۱۳۹۸، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، در تاریخ ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، ابوالفضل نژادفتح، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم، محاکمه و در تاریخ ۱۷ فروردین ماه ۱۳۹۹، از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی) و (تبلیغ علیه نظام) در مجموع به تحمل ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در تاریخ ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۹، به استناد ماده ۴۵۰ از قانون مجازات اسلامی که بر عدم ضرورت تشکیل جلسه تجدیدنظر با حضور متهم و وکیل مدافع وی تاکید می کند بدون تشکیل جلسه دادرسی توسط احمد زرگر، قاضی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران‌ عینا تائید شد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اجرای ۵ سال از مجموع این مدت برای ابوالفضل نژادفتح لازم به اجرا شده بود.

ابوالفضل نژاد فتح، در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱، برای تحمل دوران حبس تعزیری ۵ ساله خود پس از احضار به شعبه اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این زندانی سیاسی در مهر ماه ۱۴۰۱، به همراه جمعی از زندانیان سیاسی به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید