اعزام به مرخصی نرگس منصوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین

نرگس منصوری

نرگس منصوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی کوتاه مدت اعزام شد.  او در حال سپری نمودن محکومیت پنج ساله خود به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور و تبلیغ علیه نظام می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،‌ ظهر روز چهارشنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، نرگس منصوری، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، پس از تودیع قرار وثیقه به مرخصی کوتاه مدت نوروزی اعزام شد. این فعال مدنی، در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری پنج ساله خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”اعزام خانم منصوری به مرخصی فقط برای مدت پنج روز صورت گرفته است و این زندانی سیاسی باید پس از اتمام دوران مرخصی به زندان بازگردد.”

لازم به ذکر است، نرگس منصوری، در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهرستان بانه از توابع استان کردستان بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی‌های اولیه از استان کردستان به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین منتقل و پس از مدتی به اتاق های چند نفره در بند ۲۰۹ منتقل و سپس به بند زنان زندان اوین منتقل شده بود و در تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه انقلاب تهران بصورت غیابی محاکمه شد اما تا به امروز حکمی به وی ابلاغ نشده است.

این فعال مدنی، پیشتر هم در تاریخ ۲۱ مردادماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند ۲ الف سپاه پاسداران و طی‌ مراحل بازجویی در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

با آغاز مراحل دادرسی، نرگس منصوری در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۸، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، محاکمه و در تاریخ ۲۱ بهمن ماه ۱۳۹۸، با اتهام (اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی کشور) به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام (تبلیغ علیه نظام) هم به تحمل ۱ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم پس از اعلام اعتراض و ارجاع پرونده به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، عینا تائید شد اما با توجه به پنهان شدن این فعال مدنی امکان دسترسی و به او برای بازداشت و سپری کردن دوران حبس میسر نشده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید