استان کرمان؛ نهاله شهیدی یزدی، شهروند بهایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

نهاله شهیدی یزدی

نهاله شهیدی یزدی، شهروند بهایی ساکن استان کرمان توسط نیروهای امنیتی در مسیر بازگشت به محل سکونت خود، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه هشت فروردین ماه ۱۴۰۲، نهاله شهیدی یزدی، شهروند بهایی، اهل مشهد، ساکن استان کرمان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”نهاله شهیدی یزدی، در حالی که برای سفر نوروزی از کرمان به کرج مرکز استان البرز سفر کرده بود هنگام بازگشت به کرمان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و از وضعیت وی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.”

تا لحظه تنظیم این خبر، از علت دقیق بازداشت، نام ارگان بازداشت کننده و مکان نگهداری نهاله شهیدی یزدی اطلاع دقیقی در دسترس نیست.

لازم به اشاره است، نهاله شهیدی یزدی، پیش از این هم در اسفند ماه ۱۳۸۹، هنگامی که برای آموزش به کودکان زلزله زده شهرستان بم در آن شهرستان بسر می برد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجویی و بازپرسی و تفهیم اتهام در اردیبهشت ماه ۱۳۹۰، با تودیع وثیقه آزاد شد.

با آغاز مراحل دادرسی، نهاله شهیدی یزدی،‌ از بابت اتهاماتی (تبلیغ بهائیت تحت عنوان اقدامات انساندوستانه) توسط شعبه دادگاه انقلاب استان کرمان به تحمل ۲ سال حبس تعزیری و ۱ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید