اعتراض‌های سراسری؛ گزارشی از آخرین وضعیت سجاد ایمان نژاد، به اتهام‌ «محاربه‌ و‌ افساد‌ فی الارض‌» محبوس در زندان اوین

سجاد ایمان نژاد

سجاد ایمان نژاد، معترض آذربایجانی کارشناس معماری، از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های ۱۴۰۱ که به اتهام‌هایی همچون محاربه‌ و‌ افساد‌ فی الارض‌ در بازداشت به سر می‌برد. مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان خارج از زندان خودداری می‌کنند. او در حین بازداشت ضرب و جرح شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز جمعه ۱۱ فروردین ۱۴۰۲، سجاد ایمان نژاد معترض آذربایجانی کارشناس معماری ساکن تهران ۳۴ ساله که در تاریخ‌ ۱۶ مهرماه ۱۴۰۱ در جریان‌ اعتراض‌های سراسری در تهران‌ بازداشت و به بازداشتگاه اوین‌ منتقل شده است از دسترسی به خدمات پزشکی محروم شده است.

سجاد ایمان نژاد شهروند در پی اعتراض‌های‌ سراسری، ۱۶ مهرماه‌ ۱۴۰۱ در یکی از خیابان‌های صادقیه تهران توسط‌ نیروهای‌ امنیتی‌ همراه‌ با‌ ضرب‌ و‌ جرح‌ شدید بازداشت‌ که سر و دنده های بدنش دچار شکستگی شده و قسمت های زیادی از بدن‌اش دچاری کبودی شده است و مامورین امنیتی از انتقال وی به بیمارستان خودداری کرده اند ایشان ابتدا‌ مدتی‌ در بند ۲۴۱ و‌ اکنون‌ نیز‌ در اندرزگاه‌ ۶ زندان‌ اوین‌‌ با اتهام‌ محاربه‌ و‌ افساد‌ فی‌ الارض در بازداشت‌ به سر می برد.

به‌ گفته‌ نزدیکان‌ آقای‌ ایمان‌ نژاد در پرونده‌ ی ایشان‌ حدود ۱۵ شاکی‌ خصوصی‌ وجود دارد‌ این در حالی‌ است‌ که‌ به‌ گفته‌ شاهدان‌ عینی‌ سجاد ایمان‌ نژاد لحظه بازداشت‌ با ۷ نفر از مامورین لباس شخصی برای‌‌ محافظت‌ از خود درگیر میشود که‌ این‌ موجب‌ جراحت‌ شدید‌ در وی می‌شود.

نزدیکان آقای‌ ایمان‌ نژاد اطلاع داده اند وی تنها‌ وسیله ای‌ که‌ برای‌ محافظت‌ از خود به‌ کار برده‌ جاسوییچی‌ کلیدهایش‌ بوده‌ و یکی از مامورین حین بازداشت آسیب سطحی دیده است.

لازم‌ به ‌یادآوری‌ است‌ آقای‌ ایمان‌ نژاد‌ ابتدا‌ با‌ اتهامات‌ اجتماع‌ و‌ تبانی، اخلال‌ در نظم‌ عمومی‌ و‌ قدرت‌ نمایی‌ با‌ سلاح‌ سرد‌ تفهیم‌ شده‌ بود‌ اما‌ چندی‌ پیش‌ در شعبه‌ ی ۲۸ دادگاه‌ انقلاب‌ تهران‌ با اتهامات‌ محاربه‌ و‌ افساد فی الارض محاکمه‌ شده‌ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید