پلمب دستکم  ۵۷ واحد صنفی رستوران و بستنی فروشی در میانه، شیراز و استان مازندران

پلمب

اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی در میانه، شیراز و استان مازندران بیش از ۵۷ واحد صنفی رستوران و بستنی فروشی را به علت (رعایت نکردن شئونات ماه رمضان) پلمب و از ادامه کسب این شهروندان ممانعت کردند. همچنین، ۵۲ واحد صنفی در شهرستان میانه و استان مازندران به مواردی مرتبط با (ماه رمضان) اخطار پلمب دریافت کرده و ۶۵ تن از مالکان واحدهای صنفی دیگر هم در استان مازندران مجبور به سپردن تعهد کتبی شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی  و مدنی، روز یکشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، سرهنگ محمدتقی سلطانی، فرمانده انتظامی شهرستان میانه از پلمب هفت واحد صنفی به علت (رعایت نکردن شئونات ماه رمضان) و از صدور اخطار پلمب برای ۱۷ واحد صنفی دیگر به همین دلیل در شهرستان میانه خبر داد.

فرمانده انتظامی شهرستان میانه در تشریح این خبر گفت:”۷ واحد صنفی در میانه به دلیل رعایت نکردن شئونات ماه رمضان پلمب شدند.”

وی افزود:”در این بازدید توسط مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی بیش از ۷۰ مورد واحد صنفی بازدید که از آن تعداد ۱۷ مورد اخطار پلمب و ۷ مورد نیز به خاطر رعایت نکردن شئونات ماه مبارک رمضان پلمب شدند.”

خبرگزاری ایرنا هم با انتشار خبری دیگر افزود؛ طی روزهای اخیر، چندین واحد صنفی فروش بستنی و فالوده در مجاورت ارگ کریم خان زند در شهر شیراز مرکز استان فارس، توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی پلمب شد.

ابراهیم قاسمی، مدیر نظارت و بازرسی بر اصناف اتاق اصناف مرکز استان فارس، ضمن تائید این خبر در تشریح آن علت پلمب این واحدهای صنفی را (سرو فالوده و بستنی در محل و مغایرت آن با حفظ شئونات ماه مبارک رمضان) عنوان کرد.

لازم به اشاره است، در حالی این واحدهای صنفی توزیع مواد غذایی و بستنی پلمب شده که ارگ کریم خان و میراث زندیه یکی از جاذبه های مهم گردشگری استان فارس و کلانشهر شیراز است و سالانه میلیون ها گردشگر خارجی و داخلی به خصوص در روزهای نوروز جذب آن می شوند.

رئیس اتاق اصناف شیراز مرکز استان فارس، به تعداد واحدهای صنفی پلمب شده اشاره ای نکرد.

افزون بر این، امروز یکشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲، سرهنگ محمد باقرزاده، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از پلمب ۵۰ واحد صنفی در این استان به علت آنچه که وی (نقض قوانین و مقررات اماکن عمومی) و (عدم حفظ حرمت ماه رمضان) خبرداد و از صدور اخطار پلمب را برای ۳۵ واحد صنفی و اخذ تعهد کتبی از مالکان ۶۵ واحد صنفی دیگر در همین زمینه سخن گفت و ارجاع پرونده قضایی مالکان اصناف مذکور به دادگاه را تائید کرد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران در تشریح این خبر گفت:”به منظور (حفظ حرمت ماه مبارک رمضان) و پیشگیری از تخلفات صنفی طرح ضربتی نظارت بر واحدهای صنفی در استان به اجرا در آمد.”

سرهنگ باقرزاده با اشاره به پلمب ۵۰ واحد صنفی در این طرح، گفت:”از متصدیان ۶۵ واحد صنفی تعهد اخذ شد و برای ۳۵ واحد صنفی به دلیل رعایت نشدن ضوابط و مقررات اماکن عمومی، اخطار پلمب صادر شد.”

وی افزود:”متصدیان ۳۵ واحد صنفی متخلف نیز با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.” / به نقل از ایسنا،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید