بازداشت یک طلبه مدرسه «مفتاح العلوم» راسک توسط نیروهای اطلاعات سپاه

مدرسه مفتاح العلوم راسک

یک طلبه مدرسه مفتاح العلوم راسک توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شامگاه یکشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۲،یک  طلبه مدرسه دینی مفتاح العلوم راسک به نام حسین آسکانی ۲۰ ساله فرزند بابو اهل روستای چراغان شهرستان راسک و خواهرزاده ادهم آسکانی برای کمپین احراز شده است. پیش‌تر ادهم نیز که از همراهان مولانا عبدالغفار نقشبندی بود توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ماه ها آزاد شده بود.

یک منبع مطلع به گزارشگر کمپین گفت: “حسین به همراه چند طلبه دیگر از مدرسه در حال بازگشت به منزل بودند که نیروهای اطلاعات سپاه آنها را محاصره کردند.”

این منبع افزود: “همراهان حسین موفق به فرار از محاصره شدند و وی توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.”

براساس این گزارش، حسین در جماعت تبلیغ تشکیل بوده و به تازگی حدود سه، چهار روز پیش به مدرسه آمده که توسط یکی از نزدیکان وی آمار او به اطلاعات سپاه داده شده است.

طبق این گزارش، نگهبان های مفتاح العلوم راسک خبر دادند، فردی که آمار حسین را به نیروهای اطلاعات سپاه داده، موقع عصر روز یکشنبه در مقابل این مدرسه در حال گفتگو با نیروهای نظامی مشاهده شده است.

گفتنی است، پس از ناپدید شدن مولانا عبدالغفار نقشبندی توسط سپاه در مسیر مشهد که در حال رفتن به دادگاه ویژه روحانیت بود، فشارها به نزدیکان وی افزایش چشمگیری پیدا کرده و بسیاری از نزدیکان وی نیز بازداشت شدند./ کمپین فعالین بلوچ،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید