اعزام به بیمارستان داوود رضوی، زندانی سیاسی و فعال کارگری و بستری کردن وی تحت شرایط امنیتی

داوود رضوی

داوود رضوی، زندانی سیاسی و فعال کارگری محبوس در زندان تهران بزرگ به بیمارستان طالقانی تهران اعزام و در شرایط امنیتی شدید بستری شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲، داوود رضوی، فعال کارگری و از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، محبوس و بلاتکلیف در تیپ شش سالن دو غربی زندان تهران بزرگ، بر اثر وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان طالقانی تهران اعزام و پس از اجبار به زدن پابند و دستبند، بستری شد.

بر اساس این گزارش، این فعال کارگری از تاریخ پنج مهر ماه تحت بازداشت و در محرومیت از حق درمان و سایر حقوق شهروندی یک متهم بسر می برد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”اعزام آقای رضوی پس از آن صورت گرفت که وی در پی بی توجهی مسئولان قضایی و ضابط پرونده اش ـ وزارت اطلاعات در دوران بازجویی بر اثر فشارهای روحی و روانی با تشدید بیماری گوارش و معده مواجه شده و از سوی دیگر با توجه به کیفیت نامطلوب تغذیه در زندان و ضعف جسمانی منجر شده تا این فعال کارگری به این حال و روز دچار شود. طی رسیدگی و مراجعه های متعدد به پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها نتوانستیم دادسرا و ضابط امنیتی را متقاعد کنیم و روز سه شنبه ۱۵ فروردین ماه، آقای رضوی برای درمان به بیمارستان طالقانی اعزام و بستری شد. رفتار نا متعارف ماموران و برخورد فردی که در هر شیفت عوض می شود و زدن پابند و دستبند به یک فرد بیمار منجر شده تا خانواده و همسر داوود رضوی با دیدن این صحنه ها ناراحت شده و این فعال کارگری اعلام کرده در صورت تداوم بستری با پابند و دستبند از درمان صرف نظر کرده و می خواهد به زندان بازگردد چون به این شیوه وضعیت جسمانی او بدتر می شود. از سوی دیگر همچنان قاضی صلواتی در پی تاکید دادستان از تبدیل قرار قضایی پرونده داوود رضوی به وثیقه برای آزادی موقت او ممانعت کرده است.”

لازم به اشاره است، داوود رضوی، در تاریخ ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی در بخشی از پرونده خود محاکمه و بنا بر اعلام قاضی دادگاه جلسه دوم دادگاه داوود رضوی، طی هفته های آتی یعنی در بهار ۱۴۰۲ برگزاری خواهد شد اما هنوز تاریخ دقیق دادرسی اعلام نشده است.

وی همچنین، در پی ممانعت از اعزام آندوسکوپی و کولونوسکوپی از دسترسی به خدمات پزشکی و حق درمان، محروم و بطور بلاتکلیف در بازداشت بسر برد و تداوم این شرایط منجر به وخامت وضعیت جسمانی و خطر جانی برای او شد و با توجه به اعلام مسئولان‌ قضایی، پرونده وی مشمول بخشنامه اخیر قوه قضائیه هم نمی شود.  

این فعال کارگری و سندیکایی، در تاریخ ۵ مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام سپس به زندان تهران بزرگ منتقل شده و علیرغم ارجاع پرونده این فعال کارگری به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی، اما در پی مراجعه خانواده وی به دفتر شعبه مذکور در دادگاه انقلاب تهران و درخواست مرخصی درمانی اما موافقت نشده بطور بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ محبوس و از حقوق اولیه یک متهم برای رفع بلاتکلیفی و دسترسی به خدمات پزشکی محروم ماند.

بازداشت، داوود رضوی مرتبط با پرونده ای است که پیشتر رضا شهابی و حسن سعیدی، دو تن از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی به سبب آن بازداشت‌ و پس از تحمل چند ماه بازجوئی و فشارهای امنیتی در بند ۲۰۹ و ۲۴۰ زندان اوین به اندرزگاه ۴ این زندان منتقل شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید