دادگاه انقلاب تهران؛ حسین رزاق « فعال فضای مجازی » به بیش از چهار سال حبس تعزیری محکوم شد

حسین رزاق

حسین رزاق، از سوی دادگاه انقلاب تهران به تحمل بیش از چهار سال حبس تعزیری محکوم شد. او توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب، پیش‌تر محاکمه شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۱۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، حسین رزّاق، فعال فضای مجازی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری در مجموع به تحمل چهار سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

براساس دادنامه صادره توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران که به حسین رزّاق ابلاغ شده وی به اتهام ( اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور) به تحمل ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) هم به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم و از اتهام (نشر اکاذیب) هم تبرئه شد. به فرض تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی پس از  تجمیع جرائم از مجموع این حکم ۳ سال و ۷ ماه حبس تعزیری با احتساب روزهای بازداشت اولیه برای حسین رازق لازم به اجرا است.

حسین رزاق، در تاریخ ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل شخصی او در شهرستان آمل بازداشت و جهت بازجوئی به بازداشتگاه این ارگان امنیتی در شهر ساری مرکز استان مازندران منتقل و پس از اتمام مراحل بازپرسی در شعبه سه دادسرای ساری تفهیم اتهام و در تاریخ ۲۴ آذر ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان آزاد شده بود.‌

همچنین، در تاریخ ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰، این فعال رسانه ای با دریافت تماس تلفنی از سوی اداره پیگیری وزارت اطلاعات به آن ارگان امنیتی در تهران برای پاره ای از توضیحات به همراه وثیقه مورد درخواست برای آزادی موقت احضار شده بود.

حسین رزاق، در تاریخ یک دی ماه ۱۴۰۰، جهت حضور در جلسه بازپرسی و تفهیم اتهام به دادسرای شهرستان آمل احضار شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید