عباس کورکوری(مجاهد)

دادگاه انقلاب شهرستان ایذه در استان خوزستان با صدور دادنامه‌ای عباس کورکوری (مجاهد) را به اعدام محکوم کرد. این حکم در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، قوه قضاییه اعلام کرد عباس کورکوری معروف به مجاهد در پرونده کشته شدن کیان پیرفلک به اعدام محکوم شده است. این حکم غیرقطعی بوده و در دیوان عالی کشور قابل فرجام‌خواهی است. خانواده پیرفلک می‌گویند شهروندان ایذه در قتل فرزندشان متهم نیستند و ماموران به خودروی آنها شلیک کرده‌اند.

براساس کیفرخواست صادره توسط دادستان عمومی و انقلاب اهواز، اتهام عباس (مجاهد) کورکوری،‌ (محاربه از طریق کشیدن سلاح به قصد جان مردم و ارعاب و افساد فی‌الارض از طریق ارتکاب جنایت به وسیله تیراندازی با سلاح جنگی)، (اخلال در نظم عمومی) و (ایراد خسارت عمده به تمامیت جسمانی منتج به جان باختن هفت نفر از جمله کیان پیرفلک)، (ایراد خسارت عمده به اموال عمومی و خصوصی)، (تشکیل گروه باغی و عضویت در آن از طریق قیام مسلحانه علیه نظام) و بر طبق اتهامات ردیف اول، سوم و چهارم به اعدام محکوم شده است.

لازم به اشاره است، جلسه دادرسی به پرونده عباس (مجاهد) کورکوری،‌ در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه دادگاه انقلاب اهواز برگزار و متهم این پرونده به همراه (وکیل تسخیری) در حالی که از حقوق اولیه یک متهم در یک فرآیند دادرسی محروم بود دفاعیات خود را به قاضی دادگاه ارائه کرده بود.

پس از اتمام ارائه دفاعیات عباس (مجاهد) کورکوری که حدود چهار ساعت به طول انجامید آخرین دفاعیات متهم اخذ و قاضی پرونده، ضمن ختم رسیدگی اعلام کرده بود دادگاه در فرجه قانونی اقدام به صدور رای خواهد کرد.

لازم به اشاره است، در ساعات پایانی،‌۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱،‌ همزمان با گسترش اعتراضات سراسری در شهرستان ایذه از توابع استان خوزستان، در پی یک حمله مسلحانه، دستکم هفت نفر از جمله کیان پیرفلک، کودک ۱۰ ساله بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست دادند و برخی دیگر از شهروندان از جمله پدر کیان پیرفلک به شدت مجروح شدند. مدتی پس از اتفاق ماموران وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه از بازداشت عباس (مجاهد) کورکوری، بعنوان متهم این پرونده خبر دادند و این در حالی بود که کماکان ابهامات قضایی بسیاری در این پرونده قضایی به جا مانده است که از جمله آن هویت اصلی قاتلان این ۷ نفر یکی از آن موارد است./ به نقل از میزان،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید