درگیری در زندان مرکزی کرج «سالن سه» یک زندانی کشته شد

ندامتگاه مرکزی کرج

یک زندانی در نزاع دسته جمعی در سالن سه زندان مرکزی کرج(ندامتگاه) کشته شد. پیش‌تر منابع حقوق بشری وضعیت زندان مرکزی کرج را «متشنج» گزارش کرده بودند. برخی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در این زندان نگهداری می‌شوند. این دومین زندانی است که طی یک هفته گذشته در اثر سوء‌مدیریت مسئولین زندان جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک نزاع دسته جمعی در زندان مرکزی کرج یک زندانی در سالن سه کشته شد. این دومین زندانی در این هفته است که در اثر سوء‌مدیریت مسئولین زندان جان خود را از دست می‌دهد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت: هنوز از هویت این زندانی اطلاع دقیقی در دست نیست، عاملین این قتل از سوی مسئولین زندان هنوز شناسایی نشده‌اند.

پیش‌تر در روز شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱، زندانیان سالن سه، در اعتراض به انتقال چهار زندانی محکوم به اعدام جهت اجرای حکم شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور سر داده و همین امر منجر به شورش در زندان شده بود.

این دومین زندانی در یک هفته گذشته است که در این زندان در اثر سوءمدیریت جان خود را از دست می‌دهد.
لازم به ذکر است: روز سه‌شنبه هشت فروردین ماه 1402، یک جوان 25 ساله زندانی در سالن هشت ندامتگاه مرکزی کرج در پی استفاده از داروی اشتباهی جان خود را از دست داد.

تحقیقات کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در این‌باره ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی منتشر خواهد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید