دادگاه انقلاب ماهشهر؛ حکم بیش از ۱۰ سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی برای مجید خادمی فعال مدنی

مجید خادمی

دادگاه انقلاب ماهشهر با صدور دادنامه‌ای، مجید خادمی فعال مدنی، را به تحمل بیش از ۱۰ سال حبس تعزیری و مجازات‌های تکمیلی محکوم کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، مجید خادمی، فعال مدنی، ساکن شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان، پس از محاکمه در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر به ریاست سید مهران مهمان نواز، در مجموع به تحمل ۱۰ سال و یک ماه حبس تعزیری و سه فقره مجازات تکمیلی از قبیل تبعید، منع خروج از کشور و شرکت در کلاس‌های توجیهی محکوم شد.

در صورت تائید این حکم در دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان و اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، تحمل شش سال و سه ماه حبس تعزیری برای وی لازم به اجرا خواهد شد.

براساس ابلاغیه حکم صادره توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر که در تاریخ ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، به علی شریف زاده اردکانی، وکیل مدافع مجید خادمی ابلاغ شده وی از بابت اتهام  (اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی) به تحمل ۶ سال و ۳ ماه حبس تعزیری، به اتهام (فعالیت تبلیغی علیه نظام) به تحمل ۱ سال و ۴ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام اتهام (عضویت در گروههای مخالف نظام) هم به تحمل ۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و به عنوان مجازات تکمیلی هم به ۲ سال تبعید به شهرستان تفت از توابع استان یزد، دو سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروهها و دسته جات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و در آخر هم به حضور در کلاسهای توجیهی با دعوت از (کارشناسان خبره) محکوم شده است.

با توجه به حکم صادره و به فرض تائید این حکم در مرحله تجدیدنظر خواهی، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی پس از تجمیع جرائم تحمل اشد مجازات از بابت اتهام (اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی) به میزان ۶ سال و ۳ ماه حبس تعزیری برای مجید خادمی لازم به اجرا خواهد شد.

همچنین، منبع مطلع در گفتگو با گزارشگر حقوق بشر در ایران اعلام کرد:”پرونده آقای خادمی با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده که بخش اول در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر بررسی و بخش دوم هم توسط شعبه دادگاه کیفری ۲ بررسی خواهد شد اما هنوز جلسه دادرسی آن تعیین نشده است.

لازم به اشاره است، مجید خامی، در تاریخ ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ماهشهر، در بخش اول پرونده قضایی خود به ریاست قاضی مهران مهمان نواز، محاکمه شده بود.

مجید خادمی، در تاریخ ۱ تیر ماه ۱۴۰۱، پس از حضور در جلسه محاکمه که توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهامات (افساد فی الارض) و(عضویت در گروههای مخالف نظام) برگزار شد پس از اتمام جلسه دادرسی مجددا در پرونده ای جدید بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شد و در تاریخ ۲۶ تیر ماه ۱۴۰، پس از طی مراحل بازجوئی به بند قرنطینه زندان شیبان منتقل شد و در تاریخ ۹ مردادماه ۱۴۰۱، پس از تفهیم اتهام با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از زندان شیبان‌اهواز آزاد شد

پیشتر نیز جلسه دادگاه رسیدگی به این‌ پرونده برای تاریخ رسیدگی ۹ خردادماه ۱۴۰۱، تعیین وقت شده بود اما با توجه به عدم رعایت تشریفات قضایی این جلسه دادرسی تعلیق شده بود.

مجید خادمی، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران در شهرستان بهبهان از توابع استان خوزستان بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه این ارگان امنیتی و طی مراحل بازجوئی در بهمن ماه همان سال به زندان بهبهان منتقل و در تاریخ ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۰، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بطور موقت آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید