جلسه واخواهی آرش صادقی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

آرش صادقی

جلسه واخواهی به حکم صادره بر علیه آرش صادقی در دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری برگزار شد.  او پیش‌تر به اتهام‌های همچون اجتماع و تبانی و تبلیغ علیه نظام، به پنج سال و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز سه شنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، آرش صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، در مرحله واخواهی، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری و با همراهی وکیل مدافع خود محاکمه و دفاعیاتشان را به دادگاه ارائه کردند.

رامین صفرنیا، وکیل مدافع آرش صادقی ضمن اعلام این خبر در تشریح اتهام‌های منتسب شده به موکل خود نوشت:”امروز جلسه محاکمه موکلم آرش صادقی، با اتهام‌های (اجتماع وتبانی) و (تبلیغ علیه نظام) در شعبه ۲۶ داگاه انقلاب تهران تشکیل شد. آرش صادقی و بنده دفاعیات را ارائه کردیم. در دادنامه مورد واخواهی، موکل در دو اتهام انتسابی به پنج سال  و هشت ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.”

لازم به اشاره است، آرش صادقی، در تاریخ پنج بهمن ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری، از بابت اتهام‌های (اجتماع و تبانی) و (تبلیغ علیه نظام) در مجموع به تحمل پنج سال و هشت ماه حبس تعزیری، دو سال منع حضور در تهران و استانهای شمالی و مجاور (دو سال تبعید)، دوسال منع از فعالیت در فضای مجازی، دوسال منع عضویت در احزاب و گروهها  و دسته جات سیاسی و اجتماعی، دوسال منع خروج از کشور و توقیف وسایل کشف شده در منزل به نفع دولتمحکوم شده بود.

آرش صادقی، اواخر مهر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در یکی از شهرهای شمال ایران، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین و طی مراحل بازجوئی و سپس بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ سپس در آبان ماه ۱۴۰۱، به زندان تهران بزرگ منتقل شد و در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۱، در پی اجبار به پوشیدن لباس زندان و زدن دستبند و پابند برای اعزام به شعبه ۲۶دادگاه انقلاب تهران جهت محاکمه از حضور در جلسه دادرسی امتناع کرده بود این فعال مدنی، در تاریخ ۱ بهمن ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شد.

پرونده سازی، برای آرش صادقی توسط ارگانهای امنیتی در حالی صورت گرفته که این فعال حقوق بشر در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ پس از تحمل ۵ سال و ۶ ماه از مجموع حبس تعزیری خود و تحمل درد و رنج شدی ناشی از بیماری (کندرو سارکوما) از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید