میریوسف یونسی، پدر علی یونسی با اتمام مراحل بازجویی به زندان اوین منتقل شد

میریوسف یونسی و علی یونسی  

میریوسف یونسی، که پیش‌تر توسط وزارت اطلاعات به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین خلق، بازداشت شده بود با اتمام مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنچ شنبه ۲۴ فروردین ماه ۱۴۰۲، میریوسف یونسی، پس از طی مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد او صد و هفت روز بازداشت در سلول‌ های انفرادی تحت بازجویی بود.

بر اساس این گزارش، آقای یونسی در بندهای ۲۰۹ وزارت اطلاعات، بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و سپس بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. علی یونسی، دانشجوی مدال آور المپیادی دانشگاه صنعتی شریف و فرزند میریوسف یونسی، در حال حاضر، دوران حبس تعزیری خود را در زندان اوین سپری می کند.

رضا یونسی، فرزند میریوسف یونسی، ضمن اعلام این خبر در صفحه شخصی خود نوشت:”پس از صد و هفت روز بازداشت در سلول‌ های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ و سپس در سلول‌ های دربسته چند نفره بند ۲۰۹ زندان اوین، میریوسف یونسی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.”

علیرغم اتمام بازجویی ها و انتقال میریوسف یونسی از بند ۲۴۰ و ۲۰۹ به بند قرنطینه زندان اوین، اما کماکان از مصادیق حقوقی اتهامات وی اطلاعی حاصل نشده است.

لازم به اشاره است، میریوسف یونسی، در تاریخ ۷ دی ماه ۱۴۰۱، در شهرستان شاهرود از توابع استان سمنان، توسط ماموران وزارت اطلاعات، بازداشت و جهت بازجویی به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ آن ارگان‌ امنیتی و سپس به بند ۲۴۰ حفاظت اطلاعات قوه قضاییه منتقل و طی این مدت از حقوق اولیه یک متهم برای دسترسی به وکیل مدافع مورد نظر خود، خدمات پزشکی و حق درمان محروم شده بود.

در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱، وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه ای، بدون اشاره به مشخصات هویتی میریوسف یونسی از بازداشت ۶ تن و احضار ۱۰ تن دیگر از شهروندان به اتهام (ارتباط با سازمان مجاهدین خلق) خبرداد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید