برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های آنیشا اسداللهی در دادگاه انقلاب تهران

آنیشا اسداللهی

دادگاه رسیدگی به اتهام‌های آنیشا اسداللهی در دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری برگزار شد.  او به اتهام‌هایی همچون اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، محاکمه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، آنیشا اسداللهی، مترجم، فعال مدنی و زندانی سیاسی پیشین، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشار از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام) محاکمه شد.

براساس این گزارش، آنیشا اسداللهی، پس از حضور در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران و آغاز جلسه دادرسی، دفاعیات را از بابت ۲ اتهام مذکور ارائه کرد و بنا بر اعلام ایمان افشاری، حکم صادره بر علیه این فعال کارگری طی روزهای آینده صادر خواهد شد.

لازم به اشاره است، آنیشا اسداللهی، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، پس از یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل وی در تهران به همراه همسرش ـ کیوان مهتدی، بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ زندان اوین و طی مراحل بازجویی، در تاریخ ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۲ میلیارد تومان آزاد شد و در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱، با دریافت ابلاغیه ای کتبی، از سوی شعبه ۲ بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۳ تهران جهت حضور در جلسه تفهیم اتهام پیش از تنظیم کیفرخواست احضار و کیفرخواست وی پس از تنظیم به دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد. این فعال کارگری، در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۲، با دریافت ابلاغیه ای کتبی جهت محاکمه به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود.

این فعال مدنی، نخستین مرحله در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸، در جریان تجمع اعتراضی به مناسبت روز جهانی کارگر، مقایل ساختمان مجلس، توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام در تاریخ ۱۵ مرداد ماه همان سال با تودیع وثیقه آزاد شد.

او مجددا در تاریخ ۲۸ خردادماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از انتقال به بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات طی‌ مراحل بازجوئی ۴۵ روز بعد به بند زنان زندان اوین منتقل شد و در تاریخ ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان آزاد شد./ به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید