سهیل عربی، با پایان ایام مرخصی جهت ادامه تحمل محکومیت خود احضار شد

سهیل عربی

سهیل عربی، زندانی سیاسی برای سپری کردن ادامه حبس خود به زندان احضار شد. او پیش‌تر به مرخصی کوتاه مدت اعزام شده بود این زندانی در حال سپری کردن محکومیت دو سال حبس خود می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲، سهیل عربی، زندانی سیاسی و از فعالان مدنی، برای سپری کردن ادامه حبس تعزیری خود احضار شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی، از تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ به مرخصی اعزام شده بود. این زندانی سیاسی در حال سپری کردن دوران حبس تعزیری ۲ ساله خود است.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”روز شنبه هفته جاری در تماسی که از طرف دادسرای زندان اوین با وکیل مدافع آقای عربی گرفته شده به وی اعلام کردند که موکل وی باید تا فردا سه شنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، برای سپری کردن ادامه حبس خود به زندان بازگردد. احضار به این شیوه در حالی است که سهیل عربی پس از مرگ پدرش، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود ولی کماکان مشخص نیست بر طبق چه روالی وی را مجددا برای تحمل حبس احضار کردند.”

لازم به اشاره است، سهیل عربی، در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱، از زندان رجایی شهر کرج، پس از اطلاع از خبر مرگ پدرش به مرخصی اعزام شده بود.

سهیل عربی هم در تاریخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱، در منزل خود در تهران، پس از یورش نیروهای امنیتی توام با ضرب و شتم و رفتار خشونت آمیز ماموران بازداشت و پس از انتقال به زندان تهران بزرگ، در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، از تیپ ۲ زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.‌

در تاریخ ۱۸فروردین ماه ۱۴۰۱، سهیل عربی، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه ۱ اجرای احکام کیفری دادسرای زندان اوین برای تحمل دوران محکومیت حبس ۲ساله خود احضار شده بود و پس از آن با توجه به اینکه وی دوران تبعید خود را در شهرستان برازجان سپری می کرد اجرای حکم وی تعلیق شده بود.

سهیل عربی، در تاریخ ۶ مرداد ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ایمان افشاری بصورت غیابی محاکمه و از بابت اتهامات (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (تشویش اذهان عمومی از طریق تهیه گزارش از اوضاع زندان) و صدور بیانیه و محکوم کردن کشتار و سرکوب مردم در آبان ۱۳۹۸) به تحمل ۲سال حبس تعزیری، پرداخت جریمه نقدی و ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. این حکم در تاریخ ۲۵ آذر ماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تائید شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید