بلاتکلیفی خسرو رهنما، علیرغم گذشت بیش از یک ماه از تاریخ بازدشت در ۲۰۹ اوین

خسرو رهنما

خسرو رهنما علیرغم گذشت بیش از یک ماه از تاریخ دستگیری از حقوق اولیه یک متهم محروم و در بلاتکلیفی به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهار شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، خسرو رهنما، زندانی سیاسی سابق، علیرغم گذشت بیش از ۳۷ روز از تاریخ دستگیری همچنان در بند امنیتی ۲۰۹ وزارت اطلاعات به سر می برد.

وی پیش‌تر هم به تحمل حبس تعزیری محکوم و پس از سپری کردن دوران حبس خود به صورت مشزوط آزاد شده بود.
یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”خسرو رهنما در یکی از اتاقهای چند نفره بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات موسوم به (سوئیت) محبوس شده و پس از گذشت ۳۷ روز از تاریخ دستگیری هنوز جلسه بازپرسی پرونده برگزار نشده و با توجه به استرس و فشارهای روحی و روانی با کاهش ۱۰ کیلوگرمی وزن مواجه شده. به دادسرا مراجعه کردیم اعلام کردند که هنوز بازجویی هایش به اتمام نرسیده است.”

لازم به اشاره است، خسرو رهنما، سحرگاه ۲۱ اسفند ماه ۱۴۰۲، در پی یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزل وی در تهران، بازداشت و پس از انتقال به سلول انفرادی در بند امنیتی ۲۰۹ آن ارگان امنیتی سپس به اتاق های چند نفره در این بند امنیتی منتقل شد.

وی پیش از این هم در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۴۰۱، پس از احضار به شعبه بازپرسی در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران بازداشت و پس از انتقال به یکی از بندهای امنیتی زندان اوین و طی مراحل بازجویی و بازپرسی،‌اوایل آبان ماه ۱۴۰۱، با تودیع وثیقه ای به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

وی همچنین، پیشتر هم به سبب فعالیتهای سیاسی خود توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ایمان افشاری از بابت اتهامات(ارتباط و همکاری با گروههای مخالف نظام)، (اجتماع و تبانی) و (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، به تحمل پنج سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید