تمدید قرار بازداشت و بلاتکلیفی ساناز تفضلی، شهروند بهایی در زندان وکیل آباد مشهد

ساناز تفضلی

ساناز تفضلی (روحی)، شهروند بهایی اهل مشهد در پی تمدید مجدد قرار بازداشت، به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چهار شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، ساناز تفضلی (روحی)، شهروند بهایی، اهل مشهد، علیرغم گذشت ۱۱۹ روز از تاریخ دستگیری در وضعیت بلاتکلیف و محروم از حقوق اولیه یک متهم در زندان وکیل آباد مشهد به سر می برد.

این شهروند بهایی اخیرا با تمدید قرار بازداشت مجددا توسط بازپرس سلیمانی روبه رو شده است. خانم روحی، از تاریخ یک آذر ماه ۱۴۰۱، در بازداشت بسر می برد.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت:”با توجه به گذشت ۱۱۹ روز از تاریخ دستگیری ساناز تفضلی (روحی) اما هنوز پرونده وی تعیین وضعیت نشده و بنا به درخواست اداره اطلاعات مشهد توسط بازپرس سلیمانی، در شعبه ۹۰۳ دادسرای انقلاب مشهد، قرار بازداشت این شهروند بهایی تمدید شده و با توجه به اینکه ۲ فرزند خانم تفضلی از مادر خود دور هستند و از مهر مادر خود محروم هستند تداوم این شرایط آسیبهای روحی و روانی جبران ناپذیری را برای آنها در پی خواهد داشت.”

در حالی بازپرس شعبه ۹۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد قرار بازداشت ساناز تفضلی را به مدت ۱ ماه دیگر تمدید کرده که پیش از این و در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۴۰۱، یک فرد آگاه، خبر از تبدیل قرار بازداشت این شهروند بهایی به وثیقه ای با مبلغ ۱ میلیارد تومان داده بود.

لازم به اشاره است، ساناز تفضلی (روحی)، در تاریخ ۱ آذر ماه ۱۴۰۱، هنگامی که در خیابان با خودروی شخصی اش در حال تردد بود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد منتقل و پس از طی مراحل بازجوئی سپس به زندان وکیل آباد منتقل شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید