برگزاری جلسه دادگاه رفیق سلیمی، به اتهام «افساد فی الارض» در دادسرای انقلاب و عمومی سنندج

رفیق سلیمی

جلسه تفهیم اتهام رفیق سلیمی، در دادسرای عمومی و انقلاب شهر سنندج برگزار شد.  آقای سلیمی، از بابت اتهام (افساد فی الارض) محاکمه شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲، رفیق سلیمی، اهل سنندج محبوس در زندان این شهر، پس از اعزام به شعبه دو بازپرسی در دادسرای عمومی و انقلاب سنندج، تفهیم اتهام شد.

براساس این گزارش، در جلسه تفهیم اتهام که به ریاست بازپرس نقی زاده، در شعبه ۲ دادسرای انقلاب سنندج برگزار شد، رفیق سلیمی دفاعیات خود را از بابت اتهام (افساد فی الارض) پیش از تنظیمی کیفرخواست به بازپرس ارائه کرد.

لازم به اشاره است، رفیق سلیمی، در تاریخ ۷ آذر ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در شهر سنندج، بازداشت و پس از انتقال به بازداشتگاه اداره اطلاعات در آن شهر و طی مراحل بازجویی و تفهیم اتهام در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۴۰۱ به بند قرنطینه در زندان مرکزی سنندج منتقل و از آن تاریخ تا به امروز در وضعیت بلاتکلیفی بسر می برد.

رفیق سلیمی، از لحظه بازداشت و در دوران بازجویی و بازپرسی از حق دسترسی به وکیل مورد نظر خود و همچنین سایر حقوق مندرج در اسناد بین المللی حقوق بشر و ماده آئین دادرسی کیفری، در یک فرآیند دادرسی محروم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید