اعدام یک زن همزمان با اعدام معترضان، مهدی کرمی و سید محمد حسینی در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه)

زندان مرکزی کرج

طبق اطلاعاتی که به تازگی به دست آمده، روز ۱۷ دی ماه که مهدی کرمی و سید محمد حسینی در زندان مرکزی کرج اعدام شدند، حکم اعدام یک زن نیز به همراه ایشان به اجرا درآمده است. این زن با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز شنبه ۱۷ دی ماه ۱۴۰۱، حکم اعدام یک زن در زندان مرکزی کرج (ندامتگاه) به اجرا درآمده است. این زندانی که هویتش تا لحظه تنظیم این خبر مشخص نشده، با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، در این روز در زندان مرکزی کرج، حکم اعدام دو زندانی سیاسی به‌نام‌های مهدی کرمی و سید محمد حسینی نیز به اجرا درآمده بود. باوجود گذشت بیش از سه ماه، رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی درخصوص اعدام این زن، هیچ خبری منتشر نکرده‌اند.

یک منبع مطلع درخصوص اعدام این زن به سازمان حقوق بشر ایران گفت: «شبی که مهدی کرمی و سید محمد حسینی در زندان مرکزی کرج اعدام شدند یک زن دیگه هم که اتهامش قتل بوده اعدام شده این زن را از زندان کچویی جهت اجرا به ندمتگاه آورده بودند.»

محمدمهدی کرمی و محمد حسینی دو تن از افرادی بودند که در ارتباط با اعتراضات دوازدهم آبان کرج (چهلم یک معترض دیگر به نام حدیث نجفی) بازداشت شده بودند.

ایران یکی از بزرگ‌ترین اعدام کننده‌های زنان در سال‌های اخیر بوده است. این دومین اعدام زنان است که از ابتدای سال جاری میلادی، سازمان حقوق بشر ایران موفق به ثبت آن شده است.به نقل از سازمان حقوق بشر ایران،

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید