احضار ضیا نبوی، دانشجوی رشته جامعه شناسی به دادسرای اوین

ضیا نبوی

دادسرای اوین، با ارسال ابلاغیه‌ای کتبی، ضیا نبوی، دانشجوی رشته جامعه شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی تهران و از اعضای پیشین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل را احضار کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، ضیا نبوی، فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق، با دریافت ابلاغیه‌ای کتبی از سوی بازپرس دادسرای ناحیه ۳۳ تهران واقع در زندان اوین، جهت تفهیم اتهام در پرونده ای جدید احضار شد.

این فعال دانشجویی، پیش‌تر هم به سبب فعالیت‌های مسالمت آمیز خود با پرونده سازی مواجه شده بود.

آقای نبوی، در تاریخ سه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، با انتشار مطلبی در توئیتر خود اعلام کرد:”در شعبه دو بازپرسی دادسرای امنیت (اوین) پرونده‌ای برایم تشکیل شده و برای دفاع در برابر اتهامات احضار شدم. دلیل تشکیل پرونده و انتساب اتهامات را نمی‌دانم. فردا صبح به دادسرا می‌روم تا ببینم ماجرا از چه قرار است.”

همچنین، با توجه به ابلاغیه صادره برای ضیا نبوی، مقرر شده تا از تاریخ ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۲، طی مدت پنج روز جهت بازپرسی و تفهیم اتهام به شعبه ۲ دادسرای ناحیه ۳۳ تهران مراجعه کند.

لازم به اشاره است، ضیا نبوی، پیش از این و در تاریخ ۶ اسفند ماه ۱۳۹۸، پس از یورش ماموران امنیتی به منزل شخصی وی در تهران و تفتیش و توقیف برخی لوازم شخصی از قبیل گوشی هوشمند تلفن همراه و لپ تاپ، بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات واقع در زندان اوین، منتقل و در تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۳۹۸، پس از طی مراحل بازجوئی و تفهیم اتهام با تودیع قرار وثیقه ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از زندان اوین آزاد شد.

ضیا نبوی، دانشجوی رشته جامعه شناسی در دانشگاه علامه طباطبائی تهران و از اعضای پیشین انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل پیش از این و در تاریخ ۱۰ مردادماه ۱۳۹۷ هم توسط نیروهای امنیتی در تهران، بازداشت و در تاریخ ۱۱ مردادماه همان سال آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید