آزادی سمانه اصغری، فعال حقوق کودک از زندان قرچک ورامین

سمانه اصغری

سمانه اصغری، فعال حقوق کودک، در راستای عفو یا بخشش از زندان قرچک ورامین آزاد شد.  خانم اصغری پیش‌تر به ۱۸ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه چهار اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، سمانه اصغری، فعال حقوق کودک و از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری ۱۴۰۱، محبوس در زندان قرچک ورامین آزاد شد.

وی در جریان اعتراض‌های ۱۴۰۱، بازداشت و پس از طی مراحل دادرسی توسط دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۱۸ سال و سه ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

براساس این گزارش، مشخص نیست آزادی سمانه اصغری با تودیع قرار وثیقه صورت گرفته و یا در راستای اعطای (عفو مشروط) براساس بخشنامه اخیر قوه قضاییه صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، سمانه اصغری در تاریخ ۱۹ مهر ماه ۱۴۰۱، پس از یورش نیروهای امنیتی به منزل وی و تفتیش منزل و توقیف برخی لوازم شخصی اش بازداشت و جهت بازجویی و تفهیم اتهام به زندان اوین منتقل و در تاریخ ۱۴ دی ماه ۱۴۰۱، با تشکیل یک پرونده قضایی در ۲ بخش مورد تفهیم اتهام قرار گرفت و پس از محاکمه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، به ریاست ابوالقاسم صلواتی از بابت اتهامات (اجتماع و تبانی)، (اقدام‌ علیه امنیت ملی)، (فعالیت تبلیغی علیه نظام)، (تشکیل گروه و دسته به قصد برهم‌زدن امنیت کشور) و (حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی)، (نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی) در مجموع به تحمل ۱۸ سال و ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که ۶ سال و ۳ ماه آن لازم در صورت تائید حکم در دادگاه تجدیدنظر استان تهران برای وی لازم به اجرا بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید